CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

maandag 4 januari 2010

Een nieuw quiltjaar


Allereerst voor iedereen een heel fijn 2010 gewenst! Gezondheid is natuurlijk het allerbelangrijkste, maar plezier hebben in het leven vind ik daarnaast iets wat ik iedereen wens!

Deze quilt, waarop mijn kat Tigger lekker ligt te zonnen, heb ik onlangs afgemaakt. Hij heet "bedgeheimen". De werktitel was "slaapkamerquilt", maar dat is natuurlijk geen naam voor een quilt. De quilt hangt boven ons bed. Ik heb hem met de hand genaaid en machinaal laten quilten door Wendy Janssen. Ik had al jaren door omstandigheden geen quilt meer gemaakt en ik zag (weer) op tegen het quilten. Dus Wendy gebeld en heel blij met het resultaat!

Sindsdien ben ik toch weer aan het handquilten begonnen aan mijn medaillonquilt. Dit is eigenlijk de eerste quilt die ik sinds mijn rustpauze heb gemaakt, maar van deze vond ik dat-ie toch echt met de hand gequilt moest worden. En ik heb de smaak weer te pakken!! Ik ben op dit moment bezig aan de laatste rand (foto moet ik nog maken en toevoegen).

1 reacties:

Anoniem

hallo Marion . nogmaals bedankt voor de fijne regiodag van nov. Nu willen we graag met een paar dames die quilt gaan maken van die Duitse mevr.zij heeft het na afloop van die dag nog uitgebreid uitgelegd hoe het in elkaar zat .maar helaas we komen er niet meer uit . nu is onze vraag weet jij nog wie deze mevr. is? het was een blok die uit 5 of 6 lagen bestond en machienaal genaaid was en elke volgende laag kon je leggen zoals je zelf wilden , geen een blok lag hetzelfde. hopelijk weet jij nu wat wij bedoelen . en nu is onze vraag weet jij wie deze dame is? zo ja heb jij er een adres of e mail adres van zodat we haar nog eens kunnen benaderen.op de foto s van de rewgiodag staat er een rode quilt voor en een rode quilt na haar quilt. Marion jij bent onze laatste redding hopelijk. met vriendelijke groet Berta Selten .