CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

woensdag 27 januari 2010

Quilt, queck en quatsj op bezoek




Vandaag was het mijn beurt om de dames van Quilt, Queck en Quatsj (QQQ) in mijn huis te ontvangen. Elke 2 weken komen we op woensdagochtend bij elkaar. We, dat zijn Marianne (2e van links), Gonny (de middelste), Pauline (2e van rechts) en Mariet (1e van rechts). En dan heb ik er eentje niet genoemd; Slavia die helemaal links zit. Slavia was vandaag onze gast. Ik ben al sinds de middelbare school met haar bevriend. Ze heeft ooit wel quiltlessen gehad, maar ze doet niet zo veel aan quilten. Dus zijn we aan 't proberen om haar enthousiast te maken om toch weer 's wat te gaan doen.
We doen onze naam echt eer aan, want er wordt hard gewerkt, maar er wordt ook heel wat verteld; serieuze praat, maar ook veel onzin!!!
Marianne en Gonny zijn (dat kan je helaas op de foto niet goed zien) bezig met de "bundelquilt" (ook hiervoor hebben we nog geen fatsoenlijke naam bedacht). Gonny en Pauline hebben ooit deze 5 stofjes goedkoop op de kop getikt en daarvan moeten we allemaal een quilt maken. Welk patroon, dat mag iedereen zelf weten, en ook mogen we zelf bepalen welke stofjes we er nog meer bij gebruiken. Ik heb deze 4 stofjes gekocht.

Ik had ook al een idee, maar ik twijfel alweer. Ik ben nog verder aan 't zoeken. Ik twijfel o.a. erover of ik er niet nog een effen beige bij doe die ietsiepietsie als achtergrondkleur terug zou moeten komen.
Het is de bedoeling dat we op onze Qbee aan deze "bundelquilt" werken, dus ik moet nu toch 's gaan beslissen wat 't moet worden. Alhoewel de quilt pas over 2,5 jaar klaar hoeft te zijn als Marij (quiltwinkel Marij in Beek) weer tentoonstelling heeft (voor haar tentoonstelling in november van dit jaar zijn we al bezig met de vriendinnenquilt).

Tja, twijfels twijfels twijfels.....

4 reacties:

p

Heb je wel gevraagd aan de "dames" of je hun foto op het net mocht zetten. Misschien willen enkelen wel anoniem blijven??? LOL
Ik ben heel enthousiast thuis gekomen en meteen na de boterham de mallen gaan maken en zometeen begin de stofjes te knippen voor de eerste blok van Dublin steps. Eerst 1 blok maken om te kijken hoe die wordt en dan pas de rest knippen.
Ben zelf erg benieuwd. Wie weet heb ik mijn "stappen" al in Dublin gezet voordat de quilt klaar is!

pauline

P zei = dus Pauline, haha

Isabella

Wat leuk zo'n bee, ziet er gezellig uit. Ben benieuwd wat je je gaat uitdenken voor je stoffen.

Cybele's patch

Ik kom even op tegenbezoek bij je. Leuke blog heb je en er staan mooie dingen op. Gezellig ziet je bee er uit. Wij hadden vanmiddag bee en er is alleen maar gekletst.
Het quiltje in je banner is mijn lievelingsblok. Heb het al verschillende keren gemaakt en er ligt nog stof voor een volgende.