CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

woensdag 3 februari 2010

Aan de slag met de QQQ bundelquilt

Pauline schreef dat zij en Mariet aan de slag zijn gegaan met de QQQ bundelquilt. Dat betekent dat ik de laatste ben die van start gaat. Dus moest ik deze week toch echt gaan kiezen hoe mijn QQQ bundelquilt zou moeten gaan worden. Ik heb het internet weer lang afgezocht naar quiltfoto's via google en flickr, naar quiltblokken bij de quilters cache en andere sites en ondertussen steeds weer nieuwe blogberichten lezen...... Daarna, zoals altijd, een paar blokken overgetekend in EQ6 en gespeeld met ontwerpen en kleuren en, wat even uitzoeken was, met sashings waarin het patroon weer terug moest komen. Ik ben er nog niet helemaal uit, maar ik denk dat dit het middenstuk gaat worden!

De malletjes heb ik vanmorgen al gemaakt. Vervolgens heb ik een kaarsje aangestoken om de prikpen te verwarmen en zodoende gaatjes op de hoekjes van de mallen te kunnen prikken. Ik vind dit de fijnste manier om mallen te maken.


Voor de zekerheid heb ik de mallen nog eens op mijn stofjes gelegd en vergeleken met mijn ontwerp. Ik geloof dat het zo klopt.

Straks ga ik beginnen met de patronen voor 1 blok te tekenen en uit te knippen. Ik ben benieuwd hoe het gaat worden.....

5 reacties:

Klaske

Een fantastisch middenstuk,Marion!!!!!

pauline

Wow Marion, zo ga je ons allemaal de loef afsteken. Ik vind het een heeeel mooi ontwerp. Veel succes ermee.

Cybele's patch

Marion wat heb je een geweldig middenstuk ontworpen. Belooft veel goeds!

marianne

Ik dacht vandaag kijk nog eens op Marion`s blog en ik was verrast toen ik je prachtig ontwerp zag van de bundelquilt.
Dat gaat een heel bijzondere worden en wat is dat programma toch ontzettend handig.
Tot woensdag dan zien we het dus in het echt!
Groetjes Marianne

marianne

Na je uitleg is het me inderdaad duidelijk geworden hoe de quilt in elkaar zit. Het is een leuk idee met de randen tussen de blokken.
Heel apart.
Fijne Carnaval!!!
Marianne