CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

woensdag 24 februari 2010

Er is er een jarig (geweest), hoera!


Vorige week vrijdag is Gonny, lid van onze Qbee, 50 jaar geworden. En dat hebben we vandaag, tijdens onze tweewekelijkse Quilting Bee, gevierd!! Gonny had een heerlijke appeltaart gebakken met het logo van onze Bee (QQQ, helaas vergeten een foto te maken). En natuurlijk hadden wij ook iets voor Gonny gemaakt.

We hebben met z'n vieren een quiltje gemaakt (Gonny wil haar quiltjes niet te groot, want ze moeten meestal aan het rek in de hal komen te hangen). Het zijn 48 katjes aan de voorkant en 2 aan de achterkant. Het poezenstofje en de stof voor de rand hadden we vorig jaar al in Veldhoven gekocht op 1 mei (dat weet ik heel goed, want toen was Pauline jarig). De andere stofjes hebben we uit onze eigen voorraad geplukt. Die voorraad is bij iedereen groot genoeg om er iets uit te halen, dus da's geen probleem!! Gonny herkende vandaag met name de stofjes van Mariet (het Bach-stofje onderaan). Maar ze mag de komende tijd nog 's rustig gaan puzzelen welke stofjes van wie zijn, en dan ga ik haar over twee weken overhoren (grapje hoor Gonny!!).

Tijdens de Quiltingbee heb ik Pauline geholpen met de eerste stappen op weg naar ook een eigen weblog. Dus binnenkort voeg ik haar link toe, en dan zou het leuk zijn als jullie ook 's een virtueel bezoekje aan Pauline brengen. En ik heb in Gonny d'r digitale mappen mogen speuren naar stitcheries. Afgelopen zondag realiseerde ik mij ineens dat mijn ouders in mei 50 jaar zijn getrouwd. Daarvoor moet ik toch een kleinigheidje gaan fabriceren, lijkt me.... dus ik heb bedacht dat ik wat stitcheries ga maken met betrekking tot een (50-jarig) huwelijk en daar wat omheen patch. Op weg naar huis nog even langs Jacqueline in Hillensberg, waar ik een mooi stofje heb gekocht voor de stitcheries en dan snel aan de slag want zo veel tijd heb ik niet!!! Ik hou jullie op de hoogte....

7 reacties:

Klaske

Ik had bij instellingen de editor(zo heet dat toch?) op nieuw gezet, maar dan kon ik ook geen linken meer neer zetten, geen zin eigenlijk om dat uit te zoeken dus heb ik hem weer op de oude gezet. Moet de nieuwe toch eens uitzoeken want je kunt meerdere dingen geloof ik zoals bijv. woordjes doorstrepen. Maar ja ik ga liever quilten dan het uitzoeken, dus als iemand de tip voor jou heeft, hoor ik het graag!
Leuke kattenquilt trouwens!

pauline

Je bent er snel bij met de foto's van Gonny. Nu proberen binnenkort tijd te maken voor mijn eigen blog. Ben natuurlijk alweer de helft vergeten van wat je vanochtend verteld hebt.
Zal een dezer dagen DS eens lief aankijken voor verdere hulp (vooral foto's).
p.s. ik weet wel wat URL is, maar niet wat ik daar moet invullen, de link naar mijn blog?

Marion

Hoi Klaske,

Als ik nou gewoon 's de help-functie had gebruikt, dan was ik er achter gekomen dat ik moest dubbelklikken op het betreffende woord en dan de url (het adres) moest toevoegen.... En dan werkt 't!!!! Die nieuwe editor heb ik n.a.v. jouw bericht ook 's geprobeerd, maar dat is me te ingewikkeld.....

Anja.M

Een leuk cadeau hebben jullie gemaakt.
En wat spannen dat Pauline een blog maakt, ik kom in ieder geval langs dan, laat maar weten als het zover is.

Gonny

Leuk hé? zulke lieve mede-quilters. Ik ben apetrots met mijn verjaardagsquilt:-) Twee hobby's bij elkaar: katten en patchwork.

Cybele's patch

Wat een leuk quiltje voor de jarige. Ik geloof dat jullie een heel gezellige bee hebben (wij trouwens ook hoor).
De problemen met de nieuwe editor herken ik. Heb al heel wat aan mijn blog gesleuteld maar met die nieuwe editor kan ik niet overweg.

pauline

hoi Marion,
even iets uitproberen met de URL. Kijken of het lukt.