CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

woensdag 17 februari 2010

Ik ben weer boven water

De carnaval is voorbij. Ik durf de dagen waarop ik gefeest heb, eigenlijk niet te tellen..... Ik ben natuurlijk al wat weken voor de carnaval naar het prinsuitroepen geweest, de liedjesmiddag, bonte avond, prinsenreceptie, boerenbruiloft en "auwt wieverbal". Carnavalsvrijdag zijn we echt begonnen met carnaval vieren. Samen met 3 vriendinnen ben ik die dag in Roermond uit geweest. Ik werk daar en ga er al jaren naar het carnavalsbal van de belastingdienst. Daar moesten we optreden (we zingen wel 's wat...), waarna we gefeest hebben en de stad zijn ingegaan. We waren die dag verkleed als stewardesses van Air Ordinaire. We hadden dikke konten gemaakt onder de pakjes en vulling van voren (niet voor mij, heb ik niet nodig). En de hele dag liepen we rond met onze trolley's met daarin spuugzakjes met ons logo erop en een touw eraan om om te hangen, pepermuntjes om uit te delen, "drukmaskers", een chic (maar heel goedkoop) rood nachthemd met rode muiltjes en reserveschoenen (want de hele dag lopen op rode carnavalsschoenen, dat is niet prettig..). Het was wel moeilijk om de cafes binnen te komen met onze trolley's, maar we hebben heel wat vluchten geboekt....
Zaterdag zijn we hetzelfde verkleed gegaan naar Echt en in ons eigen dorp Koningsbosch. Daarbij hebben ons nog 2 vriendinnen vergezeld. Op de collage zie je een paar foto's van zaterdag en van de optocht.
Zondag was voor mij een rustdag, maar niet voor mijn lieve vriend: omdat het zo veel gesneeuwd had, moest hij werken om bij enkele bejaardentehuizen de ingang sneeuwvrij te maken. En omdat zoonlief een heel gat in de dag sliep, ben ik lekker thuisgebleven; maar ik heb niet gequilt!
Maandag was dan onze eigen optocht. Ons thema was dit jaar Halleluja en Alaaf. Ach, we moesten iets verzinnen bij de gospelpakken die we verzonnen en gemaakt hadden. En een langere tekst paste toch niet op onze aanhanger! Tijdens de optocht zongen en dansten we geregeld op gospelliedjes. Ik had zelf ook nog een "big mama"-pak onder mijn gospeljurk gedaan. Daarmee was ik extra dik, maar het was ook heerlijk warm!!
Gisteren, dinsdag, nog even de carnaval beeindigd bij het carnavalsmonument (en nog even nagefeest) en toen was het toch echt voorbij.....
....of.... misschien ga ik vanavond nog even een harinkje happen.

De carnavalskleren zijn gewassen, alle boa's, pruiken, rammelaars, hoedjes en de trolley liggen weer op zolder en het huis is opgeruimd (en deels gepoetst. Morgenavond heb ik quiltingbee bij Quilwinkel Marij. Dan kan ik de quiltdraad weer echt oppakken.

Hoewel..... ik heb toch wel iets gedaan tijdens deze dagen, maar daarover later meer...

2 reacties:

pauline

welkom terug in quiltland

esther

Hoi, heb je nog een patroon van de gospeljurken of wat meer foto's. Ik moet voor de komende optocht wat van die jurken maken en op de foto's zien ze er geweldig uit.
Alvast bedankt.

groetjes,
Esther