CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

woensdag 10 maart 2010

Krijgertjes


Het schrijfblokje op deze foto zag ik vorige week op het blog van Pauline tussen haar aankopen op de handwerkbeurs. En wat schetst mijn verbazing: vanmorgen tijdens de quiltingbee werd mij dit schrijfblokje overhandigd. Als dank dat ik Pauline heb geholpen bij het opzetten van haar weblog. Ik weet niet of ze me dankbaar blijft, want ook bij haar schiet het quilten er nu behoorlijk bij in!!!

De borduurgarens op de foto heb ik bij mijn moeder uit een kist geplunderd. Eigenlijk had ik gehoopt dat ze nog antieke lintjes en dergelijke zou hebben die ik dan stiekem in haar eigen 50-jarige huwelijksquilt kon verwerken. Maar die linten hebben mijn ouders een paar jaar geleden aan het Limburgmuseum in Venlo geschonken. Mijn ouders verzamelden vroeger antiek en hadden ooit allerlei kralen, doeken, borduurgarens, zijde enzovoorts overgenomen van iemand die in Brussel een modeatelier had. Volgens mij zijn de borduurgarens op de foto nog uit de jaren 50 van de vorige eeuw. Ze zaten nog heel mooi verpakt in doosjes met een soort vloeipapier erin. Ik had mijn fototoestel niet bij me, anders had ik ook zeker foto's gemaakt van de doosjes.

En onderstaand de stitcheries die ik af heb. De duifjes waren al eerder klaar. De naaimachine heb ik vanmorgen op de bee gemaakt (mijn moeder was coupeuse) en de rozen heb ik vanmiddag thuis gemaakt. Ik zoek nog een tekeningetje voor het beroep en de hobby van mijn vader (stoffeerder en antieke meubels opknappen). Iets van een oude fauteuil of zoiets.

Woensdag is mijn vrije dag en de poetsvrouw is gisteren geweest, dus behalve de was hoefde ik vandaag niets te doen. Heerlijk............



3 reacties:

pauline

Je hebt vanmiddag nog hard doorgewerkt. Wat jammer dat je ouders alles al weggegeven hebben aan het Limburgs museum. Daar ligt het natuurlijk in het depot omdat conservators niet weten hoe belangrijk handwerken/naaien voor vrouwen was/is. Met uitzondering natuurlijk van het Museum voor de Vrouw in Echt.
Ik ga ook nog eens struinen in de naaikist van mijn schoonmoeder, ik geloof dat daar nog wat naamlintjes inleggen van heel vroeger.
p.s. de foto's die je naar mijn mail gestuurd hebt kan ik echt niet op mijn blog plaatsen. Dan durft niemand meer te lezen, hahahaha.
En nu gaat de computer uit en de daglichtlamp aan om te quilten.
fijne avond nog.

Daniëlle

Altijd spannend, een ontdekkingstocht in andermans naaikist!! Succes met de volgende stitchery! Mooie garenklosjes heb je gevonden hihi! Mooie avond, groeten, Daniëlle

Mariet

Wat heb je nog veel gedaan vandaag.
Ik heb vergaderd en nog wat blogs bekeken en nu ga ik ook weer wat doen. Ben bezig met een klein paasborduurwerkje, want ik wil toch al vast maar het paasquiltje ophangen.
Fijne avond verder.