CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

vrijdag 7 mei 2010

Een nieuw project



Niet dat ik niets meer heb liggen hoor, in tegendeel zelfs, maar nu de quilt voor mijn ouders klaar is, en ik nieuwe stofjes heb gekocht in Veldhoven, vond ik toch dat ik maar 's aan iets nieuws moest beginnen. Deze stofjes heb ik gekocht bij Marin Patchwork. Ik ben wel drie keer langs haar stand in Veldhoven gelopen, en heb steeds het pakketje vastgehad en getwijfeld. Toen het er bij de derde keer nog steeds lag (was ik dan de enige die de stofjes mooi vond???) heb ik de knoop doorgehakt en het pakketje gekocht. De stofjes zijn van Marcus brothers: Sturbridge Village Harvest. En ik moet zeggen dat ik er heel blij mee ben. En ook met mijn idee voor deze quilt ben ik blij (anders moet je er niet aan beginnen lijkt me.....).
Het middenstuk van deze ster is een kaleidoscoop en de sterpunten lopen daar omheen. Ik had een foto van een dergelijke quilt eens gedownload, maar het patroon moest ik nu zelf gaan tekenen. Dat was nog een heel gepuzzel. Pas toen ik de patronen op paternoplaat begon te plakken, kwam ik er achter dat de driehoeken van de sterpunten en de lichte driehoeken aan de buitenkant even groot zijn. Ik heb dus maar 2 (!) mallen. Heeeeerlijk.

En in de afgelopen periode heb ik ook nog deze 2 blokken van de sampler tot een goed einde gebracht.










Vandaag ben ik voor mijn werk met de trein naar Utrecht geweest. En weten jullie wat ik die lange reis heb gedaan? Hexagonnetjes geplakt!! Dat is een prima werkje voor in de trein. Als je bedenkt dat ik over twee weken 3 keer in 1 week naar Utrecht moet...... (lang leve de hexagonnen). Maar daarvan nog geen foto. Het is immers vrijdag en niet woensdag.

10 reacties:

Marianne & Marie-José

Heb je er al zoveel af in zo korte tijd? Ze zien er heel leuk uit. Veel succes met je nieuwe project.
Groetjes Marianne

Klaske

Ziet er leuk uit je nieuwe project!!
Wat zul ij straks veel hexjes hebben!!!

Marion

@ Marianne: nee hoor, het is er maar 1. Ik heb 'm een paar keer op de foto. Sorry voor de verwarring!!

Mascha

Wat een super leuk project!! Zo is het geen straf om met de trein te moeten. Kan je lekker werken aan de hexjes.
Groetjes Mascha

Aart

Mooie stoffen heb je gekocht bij Hannie Hennink van Marinpatchwork. Ik heb afgelopen week een schuld bij haar ingelost. In veldhoven ben ik haar twee keer tegengekomen en de derde keer was voor haar stand. Nu heeft zij altijd een schaal met hartjes staan, maar door alle kleuren van de stoffen zag ik dat hele schaaltje over het hoofd. Afgelopen dinsdag ben ik naar haar winkel gegaan met een puntzak hartjes. Ben je weleens in haar winkeltje geweest?
http://quiltaart.blogspot.com

katrien

Leuk nieuw project met mooie stofjes.

pauline

Het eerste moment dacht ik ook al dat je er al een aantal gemaakt had. Maar goed, ik vind deze ene al heel erg mooi geworden. Ik zie ook al een stapeltje geknipte blokjes liggen.
En wat een luxe.....hexagonnen maken in de tijd van de baas, haha.

Mariet

Wat heb je dat goed uitgepuzzeld zeg. Het ziet er heel gemakkelijk uit, maar dat is niet zo. Het wordt wel verdraaid mooi.
Groeten. Mariet.

quilting Jeannet

Wat ziet dat er bedrieglijk eenvoudig uit Marion, echt heel knap, de stofkeuze vind ik ook heel erg mooi. Benieuwd naar het vervolg....

groetjes, Jeannet

Anja.M

Zo zie je maar, het hoeft niet ingewikkeld te zijn.
Ben benieuwd hoe het geheel eruit gaat zien.