CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

vrijdag 14 mei 2010

Van plantjes, samplers en sterren


Gisteren zijn we (met onze winterjas aan) naar Genk gereden om daar nog wat plantjes voor de tuin te kopen. Ik had nog een kale schutting: daar komt (nog een) klimroos tegen aan. Ik heb nog een grote ijzeren bak: daar komen kruiden in. Langs de vijver zijn de maaskeien nog erg goed te zien: dus daar komen nog wat oeverplantjes tussen. Verder heb ik wat perkplantjes gekocht voor in enkele potten en wat grassen en een heel donkere Austin-roos voor tussen de vaste planten. En toen moest ik 70 euro betalen...
Op dat moment besloot ik niet meer lang te dubben om EQ7 aan te schaffen. Als ik zo makkelijk aan plantjes 70 euro uitgeef, dan moet dat ook voor een quiltprogramma kunnen. Dus besloot ik gisteren dat ik maar moest gaan bestellen. ....en vandaag twijfel ik alweer.....


Dit is de stand van zaken ten aanzien van mijn sampler. Alle blokken voor deze sampler maak ik van slechts 1 malletje: een driehoekje van 4x4 cm (rechte zijden). Ik maak nog twee blokken. Die heb ik afgelopen week al geknipt en opgespeld. Daarna moet ik op zoek gaan naar een stof voor de driehoeken aan de zijkant en de rand. Ik denk eraan daar nog een ecru bies tussen te gaan zetten. Eerst maar eens de blokken afmaken....

En van mijn sterren heb ik er nu 3 klaar. Ik heb er 16 geknipt, dus ik kan nu echt aan de slag. Ik denk dat ik tussen deze blokken (eindelijk, het werd eens tijd!) applicatieblokken ga maken. Maar ook hier geldt, eerst deze blokken afmaken....

Vandaag is het maar liefst 13 graden en heb ik - toen ik boodschappen ging doen - mijn winterjas aan de kapstok laten hangen en mijn lentejas aangetrokken. Voor de zekerheid ruim ik de winterjas toch nog maar niet op. Je weet maar nooit..

6 reacties:

Aart

Mooie samplerblokken heb je gemaakt, trouwens de sterren vind ik ook leuk. Grappig hè, wat je met 1 malletje kunt maken.
http://quiltaart.blogspot.com

Daniëlle

Prachtig zijn je samplerblokken joh! En dat allemaal met 1 mal!! Hé, applicatie blokken zijn in aantocht, leuk!! Mooie avond verder, groeten, Daniëlle

Marianne & Marie-José

Wat worden ze leuk, zowel de sampler als de sterren.
Is er veel veranderd tussen EQ 6 en 7 omdat je nu 7 hebt besteld?
Ik heb wat veel tijd in het bloggen gestoken, maar het is wel heel leuk. Heb nog wat hulp nodig bij de aankleding van het blog. Tot nu toe lukt het me alleen om een berichtje erop te krijgen. En overal zie ik weer nieuwe ideeen, o jee!! Nog fijn weekend met veel plantplezier in je tuin,( is het leukste om te doen, vind ik altijd, het planten van nieuwe plantjes en dan maar kijken wat het wordt.)
Groetjes Marianne

pauline

Zo zeg, je hebt je vrije dagen goed besteedt!! Wat worden de blokken met de nieuwe stofjes mooi, heel apart.
Heb je de plantjes al in de grond staan? Eigenlijk is het voor te planten net goed weer, lekker nat. Maar goed, dat zal DP wel beter weten dan ik, of niet?
Ben benieuwd naar de blokken in het echt.

inge

leuke samplerblokken zeg! ik twijfel ook nog of ik eq7 ga aanschaffen (heb 6), of niet...

Cybele's patch

Mooie blokken Marion.
Eigenlijk best vreemd, dat we makkelijk veel geld aan huis en tuin spenderen en als het voor onszelf is, zijn we best zuinig. Aanschaffen dus dat EQ7. Je zult er veel plezier van hebben.