CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

maandag 28 juni 2010

En wat nu?



De blokken van mijn samplerquilt zijn klaar. Ik heb ze hier neergelegd zoals ik denk dat ze moeten komen en dat de kleuren goed zijn verdeeld. Maar nu heb ik een probleem: hoe ga ik hem verder afmaken?
1. Het was mijn oorspronkelijke bedoeling om de randdriekhoeken van dezelfde stoffen te maken als die ik in de andere blokken heb gebruikt. Maar ik heb er niet genoeg. Dus: bijkopen? (als ze nog te krijgen zijn)
2. Vorige week zaterdag was ik bij the Log Cabin omdat ik paternoplaat nodig had. Dus heb ik meteen eens gekeken of er 1 passende kleur was die ik kan gebruiken voor de driehoeken. Maar die was er niet echt. Verder zoeken naar 1 kleur? En wat dan? Licht of donker?
3. Omdat ik nog veel ecru(met rood rondje) over heb, heb ik eens gekeken hoe de quilt wordt als ik witte sashings om de blokken zet. Dan ziet-ie er een stuk frisser uit, maar dat was eigenlijk niet mijn bedoeling. Maar met die sashings is het wel weer makkelijker om een bijpassende kleur te vinden voor de randdriehoeken.

Ik denk er overigens aan om na de driehoeken een ecru bies te maken en dan een rand. Maar of ik dat ook moet doen als ik ecru sashings maak? Ik geloof dat ik daar niet genoeg stof voor heb.

Dus, dames en een enkele heer: Wat nu? Alle ideeën zijn welkom!

9 reacties:

Yvonne aka sommeke

Ik kies dan je optie 1 en duim mee dat je nog stofjes kan bijkopen!

quilting Jeannet

Jeetje Marion, je noemt zelf al een aantal opties, mij lijken de creme sashings ertussen het geheel wel luchtiger en frissser maken, en dan kun je meerdere kanten op. De blokken zijn overigens wel prachtig! sucses er mee.

groetjes, jeannet

katrien

Prachtig geheel is het wel ,ik zou gaan voor optie 1 als dat lukt.

yvonne

prachtige blokken zijn het geworden .
Een keus maken is wel heel moeilijk .

gr yvonne

Cybele's patch

Moeilijk hoor. Ik zou er inderdaad lichte sashings tussen zetten en eenzelfde bies voor de rand.

Anja.M

Haha dat mag je lekker zelf uitzoeken hoor.
Hij is wel al mooi zo.
Ik zie wel wat je bedacht hebt tegen die tijd.

anneke

Ja,je staat voor een moeilijke keuze!!
De blokken zijn prachtig!!!
Succes met de keuze die je verder moet maken,hopeijk zien we gauw het resultaat wat het geworden is.

Groetjes Anneke

Daniëlle

Doe wat je hart je ingeeft zou ik zeggen! Heb je veel aan hoor ik je denken hihi, maar zoals je schrijft wil je het niet te licht, doe dat dan niet. Probeer idd te zoeken naar de stofjes die je nodig hebt en wanneer ze niet in de winkel zijn kun je altijd nog op je blog een oproep doen! Puzzelze! Mooie avon, groeten, Daniëlle

Aart

Marion, die enkele heer laat van zich spreken.
Ik zou toch nog wat blokken verplaatsen en de driehoeken van een ecru maken, met de donkere stoffen voor de kleinere stukjes. Heb je onvoldoende ecru, denk dan eens aan dat mooie rood. Wil je sashings gaan gebruiken, dan denk ik ook aan ecru, maar zonder sashings krijgen de blokken meer lucht, dan blijft er meer ruimte over voor een mooi quiltpatroon. Hopelijk heb je hier wat aan en breng ik je niet in verwarring. Doe vooral wat je zelf wilt.
http://quiltaart.blogspot.com