CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

zondag 20 juni 2010

Fietsen voor ALS


Vandaag heb ik samen met mijn zoon Teun en een aantal vrienden gefietst voor de stichting ALS. De vader van Teun leidt aan deze ziekte. ALS is een ernstige en ongeneeslijke ziekte van de zenuwcellen die de spieren aansturen. Deze aandoening leidt tot het onvoldoende functioneren van de spieren doordat de zenuwcellen in de hersenstam afsterven. Aan deze ziekte overlijden elk jaar ongeveer 500 Nederlanders.
Het uitvallen van de ademhalingsspieren is meestal de oorzaak van het overlijden van iemand met ALS. Hoe snel dat gaat verschilt per persoon. Maar de gemiddelde levensverwachting van een ALS-patiënt is slechts drie tot vijf jaar. Bij de vader van Teun is 2 jaar geleden de diagnose ALS gesteld....

Teun heeft echt geweldig gefietst! Zijn vader heeft zo'n 15 jaar geleden de fietsclub, waar ik ook mee fiets, opgericht. En Teun heeft vandaag op de racefiets van zijn vader gefietst. Die hebben we vorige week laten nakijken (bandjes, remmen, kettingkast). Woensdag heeft Teun voor de eerste keer met ons clubje 50 km gefietst en vandaag ging hij 70 km door het Limburgse heuvelland. Pffff, zijn moeder is al jaren aan 't fietsen en komt de heuvels meestal als laatste op. Maar Teun fietste gewoon iedereen voorbij en was als eerste boven!!!! Ik ben echt trots op hem. En zijn vader is dat zeker ook!!

1 reacties:

pauline

Goh Marion, ik heb een potje zitten te janken bij de foto. Wat is P. achteruit gegaan. Maar wat knap van Teun dat hij zo goed gefietst heeft, maar dat sportieve heeft hij van zijn ouders geerfd. En de fiets van zijn vader is natuurlijk een extra stimulans. Ik ben trots op jullie allemaal!!!!