CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

woensdag 9 juni 2010

Five flower wednesday


Afgelopen weekend heb ik 5 bloemetjes gemaakt. Ik was samen met mijn vrienden van de fietsclub (ca 25 volwassenen en 13 kinderen tussen 4-15 jaar) een weekendje naar Epen in Zuid Limburg. We huren al zeker 10 jaar met deze groep een weekend een groot huis waar we gezellig met z'n allen bivakkeren. Voorheen gingen we steeds naar de Ardennen. De heren gingen daar dan per fiets naartoe en de dames volgden met de kinderen in de auto. Dit jaar hebben we gekozen voor ons eigen land, en dat is iedereen heel goed bevallen. Met de auto is het nog geen uur rijden en toch waan je je in het buitenland. En het allerbelangrijkste: het huis was veel schoner en beter onderhouden dan alle Belgische huizen die we ooit hebben gehuurd. Grote kans dat we volgend jaar weer in Nederland blijven.
Omdat we dit jaar zo dicht bij huis bleven, ben ik met enkele andere dames met de fiets gegaan. De heren vonden deze afstand (55 km) niets voorstellen, dus zij gingen deze keer met de auto's en de kinderen. Op zaterdag hebben we vervolgens een deel van de route van "Limburgs Mooiste" gefietst, maar dat was eigenlijk veel te druk; 20.000 fietsers!!!
Tijdens de periodes dat we met z'n allen gewoon niks deden, behalve van het mooie weer genieten, heb ik deze bloemen gemaakt. Ik had veel bekijks en geïnteresseerde ogen, maar niemand die het aandurfde om ook bloemen te gaan maken....

Dit zijn de bloemen die ik tot nu toe heb gemaakt. Ik ga stug door en hoop dat ik het volhou om een eenpersoonsdeken ervan te maken. Dat worden nog vele woensdagen!

21 reacties:

Tineke

prachtige kleurtjes gebruik je!

marion

Wat gebruik je mooie kleuren!

Gonny

Vergeleken met het weekend is het nu echt handwerk-weer. Kunnen we lekker onze gang gaan!

pauline

Jullie hebben wel geluk gehad met het weer tijdens het weekend. Zo te zien heeft iedereen zich goed geamuseerd.
Wat flink van je dat je 'n eenpersoonssprei wilt maken van de hexjes. Neem er lekker de tijd voor, er is niemand die je haast.
Wordt er vandaag nog gefietst met dit weer, of toch maar droog op de bank handwerken?
groetjes

Mascha

Mooie bloemen. Zo lief met dat roosje in het midden.
Groetjes Mascha

Marianne & Marie-José

Het roosje in de midden viel me ook gelijk op. Heel leuk!! Het totaal mag er ook al zijn. Wat hebben jullie geluk gehad met het weer, dat is toch wel boffen.Nog een fijne dag en groetjes van Marianne

Marieke

Inderdaad: nog vele fijne woensdagen. Prachtige kleuren gebruik je. Dat wordt vast een prachtige quilt! Ik ben benieuwd!

Saskia

Je bent goed op weg! Leuke bloemen, en ook mij viel de roos in het midden gelijk op. Mooi!
Ach en het hoeft volgende week niet af, genieten van de reis is net zo belangrijk. (ook op de fiets trouwens) zo te zien een mooi weekend.

katrien

Wat een mooi bloementapijt heb je al.

Cybele's patch

Wat heb jij een gezellig weke end gehad en dan ook nog tijd om zoveel mooie bloemen te maken.
En je hebt gelijk dat Zuid Limburg zo mooi is. Op sommige plekjes waan ik me ook in het buitenland.

Fiesta

Fabulous flowers!

merumo

I love your soft muted color flowers!

Anja.M

In eigen land is het ook erg mooi.
En je heb weer mooie bloemen erbij.

Sue

Oh I just love the fabrics you are using and when they are all put together in one big garden, you can really see how gorgeous it all is together.

I really like the red checked with the rose in the middle:)

Karen

The sun must be shining all over the world because the flowers are really blooming this week. Your five flowers are really beautiful!

quilting Jeannet

Sat wordt een heel project Marion, maar wel mooi, de stofjes die je gebruikt ook, ziet er echt een beetje antiekerig uit.

groetjes, jeannet

Theresa

Beautiful - the roses look wonderful in the centre hexagon.

yvonne

hele mooie kleuren en natuurlijk ga je daar een 1persoons sprei van maken .
groetjes yvonne

Mar

Hallo Marion,

Ben je nog steeds van plan om die paarse quilt te gaan maken, dan heb ik nog 2 lapjes voor je die je mag hebben.

Groet,
Marja

Janine

Dit ziet er goed uit zeg
mooie kleuren bij elkaar

groetjes janine

Marion

Hallo Marja,
Ik kan je niet mailen, dus maar even een reactie op mijn eigen blog. Ik ben nog steeds van plan "een" paarse quilt te maken. Weet niet meer zeker of het "die" van op het blog wordt. Ik zou het heel leuk vinden om jouw lapjes erin te gebruiken. Via mijn bloggerprofiel kan je mij mailen. Dan kunnen we daar verdere afspraken over maken.
Groetjes,
Marion