CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

donderdag 22 juli 2010

Eerste update van "The Farmer's Wife Quilt" (FWQ)


Vandaag is het de 22e van de maand: tijd voor de eerste update van de virtuele FWQ-bee. Dit is blok nummer 40: Friendship Block. Ik volg voor mijn blokken de kleuren van het boek. Dit blok is uit twee kleuren/stoffen samengesteld.

Dit blok heet Squash Blossum (nr 86).

En nu komt het:

Zien jullie het verschil?
Voor mijn eerste twee blokken had ik de mallen vanaf de bij het boek geleverde cd geprint en ik heb ze gewoon gebruikt zonder na te meten. De mallen voor mijn volgende blokken heb ik van internet gedownload. Dat was een stuk makkelijker omdat de mallen per blok op een pagina konden worden geprint. Maar hier heeft het grootteverschil niet aan gelegen: het lag aan mijn printerinstellingen. Mijn printer stond ingesteld op 97% verkleinen (pagina's schalen: aanpassen aan afdrukbaar gebied)en moest staan op "pagina's schalen: geen". Tja, en toen was de vraag: doorgaan met mallen maken op 97% of opnieuw beginnen. En ik heb gekozen om opnieuw te beginnen en de mallen op 100% af te drukken. Voor de zekerheid heb ik ze toen toch maar even nagemeten en mijn blokken hebben nu echt het formaat van 6 inch. Ik moet nu 2,5 blok opnieuw gaan maken (blok nr 14: butterfly of the crossroads ligt onafgemaakt in een hoekje van mijn quiltmand). Ach ja, het leven van een quilter gaat niet altijd over rozen(stofjes)......
Ik ga eens kijken of het met de blokjes van mijn bee-collega's beter gaat. Gaan jullie mee? Links in de kantlijn zien jullie wie er mee doen.

13 reacties:

katrien

Mooie blokken.
En opnieuw ?Succes.

Cisca

Wat een mooie blokken, maar wat een pech. Ik heb mijn blokken ook van internet gehaald, veel makkelijker. Laat het maar even liggen, dan pak je het later wel weer op. Ik heb ook een blok liggen, waar ik de kleuren niet van vind combineren. die ga ik ook weer uithalen. Nee, makkelijk is zo'n quiltersleven niet...(lol).
Groetjes, Cisca

quilting Jeannet

hahahah, sorry dat ik er om moet lachen Marion, maar ik heb net van de week hetzelfde gehad......vreselijk! ik heb er a.s. zaterdag een stukje over op mijn blog staan, gelukkig ben ik dus niet de enige die zoiets overkomt, het is wat je zegt, het leven van een quiltster gaat niet (altijd) over rozen....

groetjes, fijne dag ! Jeannet

Gerda Hartman

Mooie blokken en maar goed dat je er zo snel achter kwam.

Aart

Mooie blokken, je hebt geluk dat je maar 2,5 blok opnieuw over moet maken, maar niet getreurd, van de 'foute' blokken kan je altijd nog een naalden boekje maken. Veel succes met de rest.
http://quiltaart.blogspot.com

Lida

Hallo zeg, dat zijn mooie blokken en de kleuren precies goed! Wat een verschil maken kleuren toch als je dat zo ziet! Ik heb de CWD al in repro en koos daarom voor de Rouenneries dat geeft een heel ander resultaat! Succes met de volgende!! Groetjes
Lida

Daniëlle

Ohhh, het moment dat je het ontdekt he, maar goed dat er geen foto van is. Ach, het is hier ook wel eens achteruitnaaien geblazen hoor! heel veel plezier met het overnieuw maken en dat zal nu 2x zo snel gaan! Mooie dag verder, liefs, Daniëlle

pauline

Hi,hi, hoor je mijn vettig lachje???? Hadden we het er niet over op de laatste bee?
Maar alle gekheid op eens stokje.....het is niet leuk om ze opnieuw te moeten maken. Gelukkig kun je eventeel nog een ander blok uitzoeken.
groetjes,

Karen

Beautiful blocks, excellent fabric!

Quiltendewilma

Trallala... ik zie niets... ik zie niets....

Ik wil ook deze prachtige blokken maken!!!

Maar ik mag niet van mijzelf....

Dus ik zie ze lekker toch niet...
;o)

Gert

Wat balen zeg, dat de maten verschillend zijn... Gelukkig ontdekte je het nog mooi op tijd, en is de "schade" beperkt gebleven. Je gebruikt in ieder geval mooie kleuren: helemaal mijn ding... ^_^ Succes!

Else

Ohhhhhhh dat had ik dus ook maar toen was ik al 6 blokken verder en dacht gewoon maar zo DOORGAAN! Je gebruikt mooie stofjes voor je blokken. groetjes Else

AnitaA

Prachtige blokken, en ook hier weer mooie lapjes ! Wel heel vervelend dat de blokken niet kloppen.