CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

woensdag 18 augustus 2010

Bloemen en een ecru rand


Ik heb gisterenavond nog snel drie bloemetjes gemaakt. Ik sta er toch steeds versteld van hoe snel het gaat met de bloemetjes. Ik dacht er één te maken, maar voor ik het wist had ik er drie af!! Ik heb deze week nog stofjes geknipt en om de kartonnetjes geplakt en denk dat ik - als ik die aan elkaar heb gezet - dan genoeg bloemetjes heb. Daarop vooruitlopend heb ik bij haar een ecru stof gekocht. Via internet, en omdat je de kleuren op de fotootjes toch niet goed kunt beoordelen, heb ik gemaild dat ik gewoon ecru bedoel. Tja, dat heb ik gekregen, maar het is toch niet het ecru dat ik bedoel........ Kijk, links op de foto ligt de lap die ik heb gekocht en rechts ligt nog een oude lap (waarvan ik niet genoeg heb), maar die ik qua kleur veel mooier vind. Dilemma: wat ga ik doen? Ga ik met thee, koffie of iets anders verven? En doe ik dat dan vooraf en zal ik het doen als de top in elkaar zit? Of zal ik nieuwe stof kopen?

Er paste overigens meer stof in de envelop dan alleen deze ecru lap. Dus heb ik nog maar wat fat quarter erbij besteld. Je weet nooit wanneer je ze nodig hebt!!


En deze foto moet ik toch ook even laten zien!!!! Tigger komt de laatste tijd wel erreg vaak met een muis het huis in gerend. Dan wordt - al is het midden in de nacht - DP erbij geroepen die dan Tigger weer buiten moet zetten. Die pakt 'm dan bij zijn nekvel en roets, de deur uit!!!! Deze week vond ik dat ik dat toch eens moest vastleggen. De muis heeft-ie buiten lekker opgepeuzeld waarna hij weer naar binnen moecht komen. Op dit moment ligt-ie lekker naast me te slapen. Dat zou hij liever op mijn schoot doen, maar daar ligt de laptop op. Pech gehad, Tigger!!!!

18 reacties:

quilting Jeannet

Ben gelijk naar je blog gesneld marion....ja, dat is nou precies wat ik bedoel, met een creme achtergrond moet je echt in een winkel zijn, dat kan je niet zomaar bestellen, het luistert zo nauw, ik ben er ook al eens de mist mee in gegaan,met gekleurde stoffen is dat veel minder, maar ik zie het ook bij jou, niet mooi dus niet doen, die andere is veel mooier van tint,of die stof in de thee , dat kan ook, maar dat vind ik een te onvoorspelbaar geklieder. Ik denk echt dat we naar een quiltwinkel moeten, maar zelfs daar vind ik de collectie creme antiekerig vaak niet denderend. Sucses er mee !

groetjes, jeannet

Ellen

Brrrr.... de poezen van Philippe brengen ook altijd vanalles mee naar binnen, liefst levend :oS

Ik zou de stof in de thee doen en dan kijken of hij er mooier bij past, nu is hij erg licht, de andere stof is mooier. Is het na het theebadje nog niet naar je zin kun je altijd nog wat anders kopen.

Marianne & Marie-José

Ik moet er niet aan denken zo`n muis in de kamer,goed dat de honden dat niet doen.
Wat de stof betreft de beige antiekerige veeeel mooier. De lichte is heus nog wel eens ergens bij de gebruiken b.v. wat koudere kleuren zoals blauw. Ik zou als ik jou was gewoon nieuwe kopen.Ik heb ook eens bij Machemer besteld en toen was hij zowat wit. Die ligt er ook nog, ach ja, komt ook nog wel eens van pas of gewoon niet, jammer dan. Verven zou ik niet durven, wordt het misschien vlekkerig, maar ik heb er totaal geen ervaring in.
Nog een fijne dag en groetjes van Marianne

viltariet

Ha Marion! Ik ben dol op katten, maar je foto is voor mij het bewijs dat ik zelf geen kat meer wil. IEKS!!! ik moet er niet aan denken. Berder veel succes met je dilemma, ik kan je helaas geen raad geven.
Groetjes en tot....
Riet

pauline

Op de foto kan ik de kleur niet echt goed zien, wel het verschil tussen de twee stoffen. Neem de stof anders volgende week eens mee, ik ben nog op zoek naar een grote lap ecru voor mijn volgende POTC.
Jammer dat de Log Cabin vakantie heeft, ik dacht dat zij nogal wat ecruutjes had.
Die arme Tigger, die mag ook niets. Je weet toch dat het cadeautjes zijn die hij jullie komt brengen en dat je dan heel enthousiast moet doen over een dooie muis.
Maar ik ben wel blij dat Daniek niet meer naar buiten durft en ik gespaard blijf van deze cadeautjes.
groetjes,

Mascha

Wat een foto van Tigger. Hij is er wel keigoed in. Ik wens je veel succes met het zoeken van de juiste stof.
Groetjes Mascha

Quiltendewilma

Wat een muizenvangers zijn het toch!!! Hier loopt ook een meisje rond. waar ze de muizen vandaan haalt vraag ik mij wel eens af...

GRANNY'S HOUSE

Mooie bloemen en mijn poes komt nooit buiten, dus heb ik gelukkig nooit van die verrassingen.

Groetjes
Ines

Sue

That's a cute photo of your Tigger!

I love your flowers and the fabrics you are using. Very pretty.

I was only able to get one done this week.

Marieke

Mooie bloemen, hoor. En tja, waarom poezebeesten altijd hun buit bij jou brengen: alsof je verhongert zonder hun goede zorgen!

Marion B.

Verf de stof in de thee of tinnetje Dylon of zo, komt er vast iets gemeleerd uit. Lijkt me mooi. En zo niet...... in het archief ermee en toch een keer naar de quiltwinkel.
Maar jammer is het natuurlijk wel dat het niet meteen is zoals de bedoeling was. Snap ik heel goed.
Succes en fijne dag.

Tineke

ja, je stofje gewoon even in de thee dopen...ben benieuwd.

Dat muizenverhaal....ik ben een veggie....yek! Ik weet het is de natuur, maar toch....

Groetjes!

Simone de Klerk

Mooie bloemen en ik vind dat het ecru stofje de bloemen helemaal ophalen.
Tigger met een muis vind ik toch wel erg eng. Ik heb gehoord dat dat een geschenk is voor het baasje, omdat die zoveel van je houdt (o:

Daniëlle

Moeilijk he!! die blommen weten wat hihi!! Onze eerste Lab is ooit eens met een dode merel aangekomen, keurig apporteren, brrrr, moet je nog enthousiast zijn als baas ook!! Mooie avond, groeten, Daniëlle

Jeanette

Gorgeous flowers you've made. The fur baby is cute. Jeanette

Karen

Tigger the great hunter! I think I would try and tea dye your new piece of fabric and see if it works with your other fabric. Your flowers are so pretty, it is going to look lovely.

Saskia

Hmmm, misschien moet ik een kat nemen om mijn muizen families in huis kwijt te raken... Maar dat kan ik mijn harige 4-voeter van het labradormerk niet aandoen, dus toch maar even wachten.
Je bloemen zijn mooi, en ik kan me voorstellen dat het zoeken is naar mooie crème stoffen. Je kan misschien een klein stukje met thee proberen? Succes in ieder geval, met het zoeken naar de juiste stof.

yvonne

Niet doen de nieuwe stof, dat is te wit en je andere stoffen komen dan niet mooi uit.
Kijk in je voorraad de ecru lapjes hoeven niet altijd het zelfde te zijn
het is erg mooi als ook daar een klein verschil in zit . groetjes yvonne