CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

woensdag 25 augustus 2010

Bloemen


Afgelopen week heb ik weer drie bloemen kunnen maken. Nu ik ze op de foto heb gezet, merk ik dat ik ze al een beetje in herfstkleuren heb gemaakt. Ze zijn alledrie in bruine tinten. Ik heb ze gefotografeerd bij de hopplant die tegen het tuinhuisje staat en nu zijn (of is het haar?) bellen begint te krijgen. Hoewel ze nog niet zijn volgroeid, heb ik ze toch maar al op de foto gezet. Want als het weer zou gaan regenen, dan zijn de bellen meteen bruin en niet meer mooi. Als je de hopplant kent, dan begrijp je echt waar het spreekwoord "groeien als hop" vandaan komt. Tjonge jonge, hij groei volgens mij zeker een halve meter per dag. Je zou 'm bijna moeten zien groeien!!! In de tuin bij mijn vorige huis heb ik ook een hopplant gehad, en die ging "aan de wandel". Nu staat hij tussen de tegels in een ruimte van van ca 10 bij 20 cm. Kan-ie geen kant op. Maar daar trekt hij zich niets van aan!!!

Deze dahlia moest ik toch ook even laten zien. De bloei is zeker 20 cm groot. Als 't niet 25 is!! Moet toch eens met mijn meetlint naar buiten. Prachtig he? Het probleem met de Dahlia's is bij mij steeds dat ik ze niet overhoud. Of ik vergeet ze uit de grond te halen, of ik zet ze te droog/vocht/licht/donker of wat dan ook in de winter. Ik hoop toch echt dat ik deze (en ook de andere Dahlia's) volgend jaar weer in mijn tuin mag begroeten. Nu de andere planten een beetje zijn uitgebloeid, geven deze Dahlia's echt nog kleur aan de tuin.

Ik ga nog niet op visite bij de andere bloementuintjes. Ik heb echt een enorme strijk staan die echt voorrang vraagt. Misschien tot vanavond!!!

19 reacties:

Marieke

Mooie stoffen èn echte bloemen. Dahlias zijn wel erg mooi! Dit weekeinde zijn er weer duizenden te bewonderen bij het corso in Vollenhove.

viltariet

Ha Marion! Prachtige foto van de heksjes tussen het hop!!! Ik ben helemaal weg van die plant en als ik ergens (op de wal) zie groeien, neem ik altijd wat mee naar huis om rond de spiegel te draperen. De dahlia is ook geweldig mooi, wat een prachtige bloemen toch!
Groetjes en tot....
Riet

Aart

Als de hopbellen zaden herbergen zijn het zij-tjes. Dahlia's overhouden doe je in kistjes met turfmolm en die zet je in de kelder. Mijn moeder houdt de Fuchsia's over in een oude diepvrieskist. Alles wordt kort geknipt en in de kist gezet, klep dicht, tot in het voorjaar.
http://quiltaart.blogspot.com

pauline

Hopbellen zijn vrouwelijk, mannen hebben katjes.
Tja, die dahlia's......vorig jaar vergeten uit de grond te dalen door de bekende omstandigheden en dit jaar niets, niete, nothings, grrrr. Het zijn zulke tere knollen die veel aandacht vragen (vraag maar eens aan Jules).
Ja, het was vanmorgen weer gezellig. Alleen...als iedereen naar huis is vallen me nog altijd vragen in die ik had willen stellen. Dat worden nu dus maar wat PB'tjes.
groetjes,

Marion B.

Je bloemen zijn erg mooi, vooral die donkere met dat rozige hartje.
Fijne dag.

Sheila

Marion, your flowers are very pretty and I also love the dahlia , gorgeous

Birdie

Very pretty, real and cloth.

Cybele's patch

Mooie bloemen Marion. De dahlia is prachtig. Ik kan bloemen en planten ook nooit overhouden. Als het wel lukt, vergeet ik ze totaal en vind ik in de zomer een doos met groene sliertjes.

Gerda Hartman

Ik heb ook net een strijk achter de kiezen (lol). Mooie bloemen er weer bij en jouw strijk is nu vast ook verdwenen.

Tineke

fantastische bloemen, zowel de genaaide als de echte!

Mascha

Mooie bloemen. Die Dahlia is echt apart. heel mooi.
Groetjes Mascha

Jeanette

Lovely flowers you've got. Both real & made. Jeanette

Dolly Cloth

very pretty flowers ,love the Dahila
Rita.

Karen

Beautiful brown tone flowers and love that Dahlia!!

Daniëlle

Zo, de strijk is gedaan hoop ik?! Mooie blommen hoor en wees maar blij dat je de foto hebt gemaakt hihi, wat een weer he!! Echt handwerkweer, dus ga maar gauw een nieuw blommetje maken! Veel plezier, liefs, Daniëlle

yvonne

prachtige bloemen heb je weer gemaakt!!!

De hop knip je die steeds weg??? of laat je hem/haar staan.
Ik knipte het vaal weg om snel een krans te draaien.
Maar ik had nu bedacht om het te laten staan ,ik weet niet of dat lukt? yvonne

Renate

Your hexagon flowers are beautiful! And I too love the Dahlie.
Renate

Saskia

Mooie blommen! en volgens mij krijgen meer mensen zin de herfst! Ik heb vorig jaar ook hop in de tuin geplant. Hij is nog niet zover met alle bellen, al groeit het als kool. Moet het regelmatig van het schuurdakje van de buren af halen.

Kate

Lovely flowers for your garden..Your dahilia is so beautiful. Kate :)