CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

zondag 22 augustus 2010

The Farmer's Wife Sampler Quilt - update 2 -


Deze drie blokken zijn de afgelopen maand uit mijn handen voortgekomen. Het zijn mijn Franse blokjes, want daar zijn deze blokjes gemaakt. Dit is blok nummer 64: Peace & Plenty.

Dit is blok nummer 8: Bouquet (zeg: Boekeej). Wat is dat toch? Bij de naam van dit blok moet ik steeds aan Hyacinth Bucket (zeg: bakket) denken.........

















En dit is blok nummer 7: Birds in the air.


Ik heb al heel wat malletjes gemaakt voor deze FWQ blokken. Veel blokken maken gebruik van dezelfde mallen, dus da's heel makkelijk. Ik heb een lijstje gemaakt welke mallen ik al heb en welke blokken ik met deze mallen kan maken. Voorlopig kan ik wel even vooruit met mijn malletjes. Twee blokken nieuwe blokken zijn al geknipt en zitten vastgespeld op een oude luier.

Over luier gesproken: vanmorgen heb ik de kamer van DS opgeruimd. En daarbij kwam ik nog een aantal oude herinneringen tegen, zoals: een keepershandschoentje dat we als kraamcadeau hebben gekregen toen hij werd geboren, het plastic polsbandje uit het ziekenhuis toen hij daar op zijn 11e tien dagen heeft gelegen als gevolg van astma en twee stukjes luier. In plaats van een speen of een speeltje had Teun vroeger altijd een doekje bij zich in bed. En het liefst van die heerlijke luierstof. Lekker dun en zacht.... Die spulletjes heb ik in een doosje gedaan en in de lade onder zijn bed gestopt bij zijn schooltekeningen die ik graag wil bewaren en andere werkstukjes. Heerlijk, zo'n sentimenteel uurtje. Het houdt je alleen van het werk!!!
Voor het nieuwe schooljaar kan zijn kamer er nu weer prima tegen. Hoe lang? Tja.......

17 reacties:

Berbel

Mooie blokjes,
als ik de kinderkamers opruim ( dat doe ik niet al te vaak, ze moeten ´t eigenlijk zelf doen)haal ik er meestal zakkenvol afval/spullen die wegkunnen uit!
Maar de kindertekeningen en werkstukjes heb ik ook bewaard, altijd leuk om nog eens terug te kijken, mijn kinderen zijn nu 19 en 16.
Groetjes Berbel

viltariet

Prachtige boerenvrouwtjes heb je gemaakt, met fantastische kleuren!
Wat betreft het opruimen, ben ik nu de spulletjes van kleinzoon aan het verzamelen.
Er is een verzameling bij zijn mama, maar ook bij oma. Heerlijk om zo'n doosje herinneringen te hebben. Koester ze!
Groetjes en tot....

quiltvaria

Hoi Marion,
Mooi je blokken,ze zien er ook netjes uit. Ik had ruzie met blok 7 birds in the air. Mijn kleine blokjes waren allemaal net iets te groot en wanneer je dan de grote driehoeken eraan wil maken, heb je een probleem. Ik had al eerder op je weblog gerageerd, maar heb nu ook een eigen weblog om mee te doen aan de update. Ikzou het leuk vinden wanneer je me toevoegt.

groetjes Franny

Gerda Hartman

Mooie blokjes. Fijne zondag verder.

Mascha

Schitterende blokken. Op naar de volgende!
Groetjes Mascha

Marianne & Marie-José

Mooie blokjes met leuke kleuren. En hoe je nu bouquet uit wil spreken ligt eraan of je het op zijn frans wil doen omwille van de franse blokjes of in het engels.
Ik was ook aan het opruimen(we gaan nl. verhuizen)en heb veel spullen verkocht of weggegooid, maar de schriftjes en plakboeken heb ik toch weer terug gebracht naar de zolder. Ik kon het ook niet wegdoen. Een hele doos van drie kids. Heb al geregeld uitgedund, het wordt zoveel.
Ook een plakboek van een periode in het ziekenhuis. Ze moeten het later zelf maar doen, ik kon het ook niet weggooien. Kan me je gevoelens heel goed voorstellen. De beleving van toen komt weer helemaal boven als je het in je handen hebt.
Fijn weekend en hopelijk tot woensdag
Marianne

conny's quilts

Mooie blokjes Marion, je zult steeds even aan Frankrijk denken als je ze ziet! Leuk hoor. Succes met de volgende blokjes.

Peti

He Marion, Mooi die Franse stofjes voor je farmers wife quilt. Ik kom later nog lekker bij je lezen. Groetjes Peti

Peti

Ik las ergens dat jij de organisator van het lijstje fwquilters bent. Ik hoop dat je het goedvindt dat ik je lijstje heb overgenomen. Mijn eerste (kleine )update staat er vandaag op.

Daniëlle

Prachtige stof gebruik je voor je blokjes!! Heb hier ook een doos met ienieminie babyspulletjes, altijd goed voor kippevel hihi!! Mooie avond verder, liefs, Daniëlle

Lida

Mooie blokken heb je er bij,Franse nog wel,nu ik heb alleen mijn borduurwerk bij me en naald en draad maken dus alleen kruisjes(heel weinig hoor!)Hoop volgende keer ook wat blokken te kunnen laten zien! Groetjes
Lida

dairoosy

Hoi

Wat een mooie blokjes, ben jalours op de mallen die je al klaar heb liggen, die dingen maken zijn nu niet mijn favoriete hobby, en ja de tweeling heeft ook een bewaardoos (15 maand). De kleinste was 1200 gram bij de geboorte en ze had echt inieminie luiers en als je der nu dan alweer ziet is het bijna niet meer voor te stellen.

Groetjes en iederiedergeval tot volgende maand maar denk wel eerder

Dairoosy

www.dairoosy.nl

pauline

Een dagje te laat, maar mijn update staat er ook op. Wat gaat de tijd vlug, he? Het lijkt nog maar zo kort geleden dat Teun geboren werd en moet je hem nu zien! Je was nog niet eens zwanger toen we elkaar hebben leren kennen. Goh, in die tijd hebben we al heel wat met elkaar meegemaakt, he?
groetjes en tot woensdag,

Diana

Knap dat je tijdens je vakantie toegekomen bent aan patchwork. Dat lukte mij niet tijdens een weekje Engeland in de meivakantie, ook al had ik 5 blokken kant en klaar geknipt.

Ik las pas het boek the quilters kitchen van jennifer Chiaverini. Sylvia kon ook zo moeilijk opruimen omdat overal herinneringen aan kleefden. Uiteindelijk werd besloten om van elk voorwerp een quiltblok te maken en daar de stoffen van het kapotte tafelkleed en de schorten te gebruiken. Misschien een idee?

Groetjes,
Diana

Cisca

Mooie blokjes heb je gemaakt, leuk, dat je hetzelfde mandje hebt gemaakt als ik deze maand. En we gebruiken allebei dezelfde soort stoffen.
Groetjes, Cisca

Else

Mooie stofjes heb je gebruikt! Je hebt er weer 3 schitterende blokken bij voor je boeren wijfie. groetjes Else

Karen

Excellent blocks!