CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

zondag 1 augustus 2010

Tijd voor een oudje


Bij gebrek aan iets nieuws om te laten zien, is het tijd voor een oudje. Deze quilt is, denk ik, zo'n 15 a 17 jaar oud. Ik heb er destijds geen label op gemaakt, dus precies weet ik het niet, maar het was in de begintijd van mijn quiltersleven. De quilt is gemaakt van voornamelijk effen stof (groen en ecru) met sterren van provencaalse stoffen. Die waren in die tijd hot. Hij is machinaal gemaakt en met de hand gequilt. De quilt wordt al aardig dun, want hij is al heel vaak in de wasmachine beland. Het is dan ook een echte gebruikersquilt. In de winter wordt-ie regelmatig gebruikt op de bank voor de tv en in de zomer gebruikt mijn zoon Teun hem als deken als hij het dekbed te warm vindt. Het is toch heerlijk als een quilt zo gewaardeerd wordt. Ik bedenk net dat ik nog eens ooit een quilt heb gemaakt die echt gewaardeerd wordt: 12 jaar geleden heb ik samen met een vriendin voor een andere vriendin een quilt gemaakt omdat haar eerste kindje werd geboren. Die dochter is nu 12 jaar. Maar haar broertje die 9 is, sleept die quilt overal mee naartoe. Overal waar hij blijft logeren, gaat de quilt mee. Een quilt is het zelfs niet meer te noemen, want hij hangt behoorlijk uit elkaar, is hartstikke dun en de vulling steekt er op plekken echt uit. Hij heeft al eens om een nieuwe quilt gevraagd, maar volgens mij werkt dit net zo als met een knuffel van een kind; een nieuwe is toch anders....

Ik heb overigens deze week niet stilgezeten op quiltgebied, maar die werkjes zijn allemaal om op andere tijden te showen. Dus nog even geduld aub.
Fijne zondag!

Groetjes van Marion

5 reacties:

Francien

Hij is nog steeds prachtig Marion!!...het is toch prachtig dat de mooie quilt nog steeds dienst doet??..blijkt dat hij toentertijd heel goed gemaakt is...daar kun je trots op zijn toch?...en ik zit ook altijd met wat plaatsen...ik ben niet meer piep en doe alles met de hand met lichte athritisvingertjes...dus dan heb je niet zoveel te laten zien wat af is elke week ofzo...dat is nou eenmaal zo...ik heb zeker geduld...ben benieuwd wat je aan het maken bent...groetjes Francien.

pauline

Ja, ik kan me deze quilt nog herinneren. Wat fijn dat hij zo goed gebruikt wordt.
Ik ben benieuwd naar alles wat je gemaakt hebt en nog niet kunt laten zien. Maar dan moet ik nog anderhalf week geduld hebben.
Fijne tijd verder,
Pauline

Marianne & Marie-José

Ik ben niet zo goed in onthouden en kan me de quilt eigenlijk niet meer herinneren, maar als het een recente foto is vind ik dat hij wel nog heel goed uit ziet voor een gebruikersquilt die 17 jaar oud is. Dat is toch eigenlijk ook het mooiste van quilts als ze goed gebruikt worden. Ze worden steeds waardevoller door de herinneringen die erbij komen. Zo heb ik een quilt die telkens gebruikt werd als iemand ziek was. Mijn vader heeft hem ook gebruikt toen hij ernstig ziek werd en de kinderen bij een griepje. Daarmee wordt de quilt steeds meer iets van jezelf. Een quilt met een verhaal zeg maar.
Fijne dag nog van Marianne

Cybele's patch

Dat is een 'gouwe ouwe' Marion. Nog steeds erg leuk en gewaardeerd!

Marion

en hij slaapt nog altijd lekker!