CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

vrijdag 13 augustus 2010

uit Frankrijk....


Vandaag is mijn laatste echte vakantiedag. Volgende week maandag ga ik na drie weken weer aan het werk. We zijn deze vakantie twee weken in Frankrijk geweest. Daar heb ik deze quiltspullen gekocht (van links boven met de klok mee):
POTLODEN!!! Ik was op vakantie helemaal door mijn potloden heen. In de supermarkt trof ik deze vulpotloden aan, 10 voor 3 euro. Ik heb ze gekocht en geprobeerd: en ze zijn echt heerlijk om de patronen mee op de stof te tekenen. Dus heb ik meteen de hele supermarkt leeggeroofd (wat deze potloden betreft)! Niet dat dat zo heel veel opleverde: in totaal heb ik nu 3 doosjes. Inmiddels heb ik mijn jaloerse quiltingbeevriendinnen elk 3 potloden gegeven. Kunnen zij ook even vooruit totdat ik weer naar Frankrijk op vakantie ga....

BORDUURBOEKEN!!! In deze drie boeken staan heel leuke kruissteek en stitchery patronen. Veel patronen ben ik al diverse sites tegengekomen. Alsof ik aan quilten nog niet genoeg had, moet er nu dus ook geborduurd gaan worden....

EEN NAAIDOOSJE!!! Ik had me bij aanvang van onze vakantie voorgenomen om in Frankrijk voor een naaidoosje te kijken. Gewoon voor de heb. Ik heb er een aantal gezien, allemaal nieuwe, helaas geen brocante, maar deze is het uiteindelijk geworden. Het doosje heeft binnenin een schuifvakje en in de deksel zit een glasplaatsje waaronder leuke dingetjes liggen. Een helaasje: kom ik afgelopen maandag bij de Action, ligt-ie daar in een maatje kleiner (zonder hengsel)!!!!

STOF!!! Deze stof heb ik op de gordijnafdeling van een warenhuis kunnen kopen. Ik had gedacht dat deze Franse stofjes ook wel in de quiltwinkels te kopen zouden zijn: mooi niet hoor!!! Maar ik heb een leuke lap gescoord. Wat ik ermee ga doen, dat weet ik nog niet....

EN NOG MEER STOF!!! Deze stofjes heb ik in een quiltwinkel in Auxerre gescoord. Voordat we op vakantie gingen (trouwens: ook tijdens, want we hadden de laptop bij ons en hadden internet via de huiseigenaar) heb ik bij hem gezocht waar in de buurt van ons vakantieadres quiltwinkels waren. Naar 2 daarvan ben ik geweest. In Auxerre zou er geen quiltwinkel zijn. Nou, er waren er zelfs 3!!!! Alhoewel het geen quiltwinkels zijn zoals wij ze kennen. Het zijn meestal handwerkwinkels die ook wat quiltstoffen hebben. Maar ik kon het toch niet laten om wat herinneringen mee naar huis te nemen.

Ik hoef me tot de volgende vakantie zeker niet te vervelen. Maar ja, welke quilter doet dat wel, vraag ik me af........

4 reacties:

pauline

Hoewel ik alles al in het ecchie heb gezien, kan ik toch nog nagenieten van al het moois dat je gekocht hebt. Vooral de borduurboeken, die zijn echt om van te smullen!!!
Nog bedankt voor de potloden, ik zal proberen er een jaar mee te doen tot je een nieuwe voorraad kunt gaan kopen.
groetjes en een fijn weekend,
Pauline

Marianne & Marie-José

Nou ik kan niets beloven, een jaar met drie potloden dat gaat mij niet lukken, maar toch heel erg bedankt!!. en ja, de spulletjes waren heel erg mooi, vooral de borduurboeken, prachtig. Fijn weekend en groetjes van Marianne

Daniëlle

Allemensen wat een berg spul hihi, gaaf zijn die borduurboeken he!!! Voorlopig ben jij van de straat af hihi!! Mooi weekend, liefs, Daniëlle

Saskia

Dat is terugkijken op een mooie vakantie. En nog lang nagenieten met je aankopen.