CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

zaterdag 11 september 2010

Een dagje uit



Vandaag ben ik samen met Pauline een dagje op stap geweest. We wisten eerst niet waar we naartoe wilden, dus zijn we maar wat gaan rijden, en wij kwamen uiteindelijk in Deventer terecht. Wat een leuk stadje zeg. Er was een grote kerk en daar omheen waren heel leuke kraampjes met antiek, brocante, oude sieraden etcetera.

Toen we om die kerk heen liepen, zagen we een hele rij dames (en enkele heren) staan. Wij zijn maar aangesloten (oei, dat is gelogen: als regiovertegenwoordigers van het Quiltersgilde zijn we samen met een bestuurslid langs de rij gelopen) en opeens waren we binnen in de kerk!!
Wat we daar zagen!! Allemaal mooie wanddoeken of dekens, gemaakt van stofjes, die door heel veel dames in allerlei kraampjes werden gekocht.
Tjonge, dat was echt heel gezellig!
En in al die gezelligheid kwamen we nog wat dames tegen die ook zo'n dekens maken: naast Pauline staat Mario en daarnaast staat Marie-Louise.


Van de quilts (zo heten die doeken), die binnen ophingen, heb ik natuurlijk wel foto's gemaakt. Maar ik vind dat iedereen maar zelf moet gaan kijken tijdens een dagje Deventer.

Uiteindelijk zijn we bijna de hele dag in deze kerk geweest. Het schijnt dat zo'n tentoonstelling elk jaar wordt georganiseerd en dat daar altijd heel veel mensen op af komen. Als ik volgend jaar weer een dagje uit ga met Pauline, ik denk nu al te weten waar we dan naartoe gaan.....

Enne, Marie-Louise, als je goed naar de foto's kijkt, zie je dat "ze" toch op de foto staat

4 reacties:

Dorine

Had je echt niet van de tentoonstelling gehoord??
enne mijn kleine quiltje. Ik denk dat ik er nog eentje maak en dan ze in kussentjes verwerk.
bedank voor je reactie in mijn blogje
Groetjes dorine

Marianne & Marie-José

Nou ben ik natuurlijk helemaal benieuwd of jullie die dames van wat stofjes of andere artikelen afgeholpen hebben.
Ter informatie ik geloof dat het volgend jaar in Leiden is,dat je dat al vast weet.
Groetjes van Marianne

marie-louise

Je had je wel niet omgedraaid maar"haar"toch op de foto gekregen,dat is ook toevallig.
En hebben jullie nog veel gekocht?
Dan kom ik eens bij jullie naar de lapjes kijken.

Saskia

Goh!, wat toevallig zeg... en zaten er in die dekens die gemaakt werden ook nog zoiets als een patroon, zoals je wel eens ziet in boeken of op vloeren van oude kerken? LOL
Volgens mij hebben jullie een juweeltje van een dag gehad.