CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

woensdag 22 september 2010

Farmers Wife update en bloemetjes


Het is vandaag woensdag, dus allereerst is het tijd voor een tuin update. Ik heb afgelopen week geen nieuwe bloemetjes gemaakt. Wel heb ik aan de bloemetjes van vorige week een gedeeltelijke beige rand gezet. Zo moet het er dus uiteindelijk uit gaan zien, maar dan met nog veel meer bloemen!!!!

Vandaag is het ook de 22e van de maand en dus tijd voor de update van de Farmers Wife Sampler Quilt. Het is echt heel erg leuk om deze blokjes te maken. Je maakt steeds een ander blok, ze zijn niet te groot en ook niet moeilijk. Voor elk blok moet weer de hele lappenmand overhoop worden gehaald, op zoek naar de juiste stofjes.


Dit is blok nr. 100: Weathervane.
Zoals je ziet, heb ik nu ook al een deel van de sashing aan het blok gezet. Beter nu meteen dan straks een hele quilt sashings naaien...
Dit is blok nr. 12: Broken Sugar Bowl.
Ik maak de blokken door elkaar, net waar ik zin in heb. Er is dus geen logische volgorde te ontdekken.

En als laatste deze maand blok nr. 55: Linoleum.
Er is toch wel een raakvlak tussen de blokken die ik tot nu toe hebt gemaakt: ze zijn grotendeels met dezelfde mallen gemaakt. Ik heb, toen ik begon, uitgezocht welke blokken ik leuk vond en welke blokken grotendeels van dezelfde mallen zijn gemaakt. Die blokken heb ik aangestreept en maak ik nu als eerste. Daarna moet ik weer nieuwe mallen gaan maken en kan ik ook andere blokken gaan maken.

Hier onder het resultaat tot nu toe. Ziet er toch al leuk uit, nietwaar?


Vanmorgen heb ik Quilting Bee bij Gonny en vanmiddag ga ik naar de open dag van Marij. Genoeg te quilten dus! En het zonnetje schijnt al en het lijkt 22 graden te worden. Wat wil een mens nog meer op haar vrije dag?! Jippieeeee

25 reacties:

Katrien

Mooie FW blokken en het begin van in elkaar zetten is al heel mooi.

Melody

All of your work is really impressive. I love your flowers.

Tineke

Dat wordt een mooie bloementuin!

Jeanette

Lovely flowers & blocks. Wonderful work. Jeanette

Quiltendewilma

Prachtig ziet het eruit!! Oh mijn handen jeuken om te beginnen....

Mascha

Schitterend als je de blokken bij elkaar ziet.
Groetjes Mascha

conny's quilts

Mooie warme kleuren gebruik je. Handig he meteen die sashings eraan, doe ik ook. Leuk om zo kriskras door het boek te gaan en te maken waar je op dat moment zin in hebt. Kies je je eigen kleuren of volg je het boek daarin?

quiltvaria

Dat is een goed idee om al gelijk de sashing eraan te zetten. Je ziet dan al beter hoe het er later uit gaat zien.
Je blokken zijn mooi.
groetjes Franny

Karen

I'm liking the border for your flowers and your Farmer's Wife blocks are just wonderful!

Lida

Prachtige blokken en wat een mooie kleuren gebruik je! Wordt dus een schitterende quilt en ja ik werk ook op deze manier! Maar helaas geen up-date bij mij, was te druk, maar beloof beterschap!! Groetjes
Lida

quilting Jeannet

Mooi met die creme rand, ben ik ook aan begonnen, begonnen ja, ik heb even een hexagonnendip....

groetjes, jeannet

Cisca

Mooi worden je blommen zo! En wat een mooie blokken heb je gemaakt, mooi ook met die sashings en tussenstukjes. En bij elkaar zijn ze helemaal prachtig, dan krijg je al een idee hoe mooi hij gaat worden. Ik moet ook eens opschieten met de sashings, dan kan ik eens kijken of die van mij niet te somber wordt.
Groetjes, Cisca

pauline

Haha, ik zie dat ik mijn FW-blokken hetzelfde gefotografeerd heb. Misschien brengen we teveel tijd door met elkaar, hahahahaha.
groetjes,

Birdie

Very nice clours, well done with adding the border.

marie-louise

Nou Marion je Farmers Wife word echt mooi en de beige rand om je bloemetjes ziet er goed uit.

Saskia

Kijk dat zijn mooie blommen met zo'n fris randje. En je farmers blokken zijn ook prachtig!

Peti

Hoe was het bij Marij?? Zeker niet verkeerd op een vrije dag! Je blokken zijn super en de sashings passen er goed bij ( ik denk nog na over de kleur sashings) Ik heb ook 55 gemaakt en ben nu aan 100 begonnen.

Marieke

Mooi worden je bloemen en ook TFW. Leuek middag gehad?

merumo

More yummy red flowers! Your Farmer's Wife blocks look really nice. I also have a book and made a couple...

Else

Jij gaat lekker met je boeren wijfie, mooie kleuren! Je blommen mogen er ook zijn, fijne avond Else

Sheila

Very pretty flowers and I like your border color as well .

Simone de Klerk

Mooi, die witte rand om je bloemen!
En wat passen die blokken mooi bij elkaar.

Renate

Beautiful flowers and great Farmers Wife Sampler Blocks!

Diana

Je stormy weather vind ik erg mooi, dat zijn kleuren waar ik de laatste tijd op val. Wat worden al die farmers wife quilts toch mooi!

Sandra

Love the bright fabrics you are using for your flower garden!