CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

woensdag 8 september 2010

Quiltingbee ???? (en 2 bloemetjes)


Ons woensdagochtendgroepje heet nog een quiltingbee te zijn, maar ik vraag me af hoe lang nog......
Naar aanleiding van de Granny-les van haar heb ik een aantal Grannysquares gehaakt en vandaag nam ik ze mee naar de bee. En wat bleek? Pauline is ook aan het haken geslagen!! Toen kon Mariet (dat is de zus van Pauline) niet achterblijven en liet haar breirol zien. Waarop Marianne vertelde dat ze ook weer aan het breien was geslagen: sokken. Maar die had ze niet bij zich om te laten zien..
Mariet kreeg van Pauline ook nog een cadeautje van Riet: een gevilt hartje.

Maar gedurende de bee hebben we toch gewoon aan onze quiltjes gewerkt hoor! Ik vroeg Marianne of ze aan haar SBS6 aan 't werken was (ik bedoelde natuurlijk de SBS), waarop ze antwoordde: nee, aan mijn RTL4 (maar ze bedoelde haar Dear Jane). Ach, soms weet je niet meer waar je het over hebt tijdens zo'n bee....

Op de collage hierboven staat ook nog een fotootje van 2 klosjes garen. Pauline en ik werken het liefst met 100% katoenen klosjes van de markt. Maar ze waren heel lang niet meer te krijgen op de markt. Toen Pauline ze op een gegeven moment bij een kraam zag liggen, was ze zo lief om ook aan mij te denken. Deze twee kleuren zijn ideaal en passen bijna overal bij.

Hieronder zie je mij met mijn sampler quilt (beetje gekke foto, net alsof mijn hoofd er bovenop is geplakt....). De hoekjes, bies en rand ontbreken nog, maar tijdens de bee heb ik hem toch tot 1 geheel kunnen brengen. Een tijd geleden vroeg ik me af wat ik met alle zijhoeken moest. Ik dacht dat ik niet voldoende stof had. Maar ik heb het net gehaald.
Het quiltje aan de wand is van Mariet. Bij haar was de bee vandaag.

Nog twee bloemetjes showen, en dan is mijn verhaal voor vandaag weer compleet.
Fijne woensdag!

15 reacties:

Tineke

Dit zijn ook weer leuke bloemetjes geworden. Gelukkig wordt er ook nog gequilt op de bee :-)

GRANNY'S HOUSE

Mooie quilt.
De bloemetjes zijn prachtig en de kleur ook.

Groetjes
Ines

Stray Stitches

Love the flowers! The quilt is beautiful!!

Marianne & Marie-José

Nou zeg, ik schrok me rot bij het lezen van je eerste regel, wat een opluchting toen ik verder las.
En de quilt die ze showt, een waar prachtstuk, zo mooi van kleur, in het echt nog mooier als op de foto. Geweldig!!
Groetjes van Marianne

Mascha

De quilt is erg mooi. En de bloemen mogen er ook wezen.
Groetjes Mascha

Saskia

Hmmm, volgens mij worden breien en haken weer helemaal populair! granny squares popping up everywhere.. En dat garen is inderdaad heerlijk garen. Laatst ook nog 3 klosjes gekocht. Je bloemen zijn weer schattig!

pauline

Nou zeg, ik maak nog eens een foto van jou..... O sorry, ik moet vriendjes met je blijven voor de reis naar Deventer, hihi.
Je quilt is schitterend.
groetjes,

Sheila

I love your quilt and your flowers for this week are pretty as well .

Simone de Klerk

Mooie bloemen! Vooral dat ruitje is heel verrassend.

Cybele's patch

Gezellig logje Marion. Ach, het bee(s)tje hoeft maar een naam te hebben. Mooie sampler heb je gemaakt.
De klosjes garen gebruik ik ook en ze zijn in Heerlen op de markt nog volop te krijgen.
De bloemen zijn ook weer zeer geslaagd.

Karen

Lovely post, your flowers are so very pretty!

Marion B.

Mooie bloemen.

yvonne

Het ziet er allemaal leuk en gezellig uit.
heerlijk hé zo,n bee waar je elkaar toch begrijpt. gr yvonne

Renate

Two very beautiful flowers. I like the fabric with the roses.

Daniëlle

Hihi, ik lees het al, tijd tekort voor alle hobbies!! Gewoon heerlijk doorgaan!! Gave quilt, lieve blommen!! Mooie avond, liefs, Daniëlle