CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

vrijdag 29 oktober 2010

De regiodag zit er weer op.



Het was hard werken de laatste weken voor de regiodag en ook vandaag was het even aanpezen. Maar wat is het heerlijk en geeft het een voldoening als je hoort dat iedereen weer zo genoten heeft, dat we een leuke werkje hadden en dat er weer zo veel mooie quilts te zien waren tijdens de show & tell.
Nou, daar doe je het toch allemaal voor, nietwaar???

Als werkje hadden we gekozen voor de techniek "One block wonder". Pauline en ik hadden zo'n 130 meter stof gekocht op de markt die ik de afgelopen weken gesneden heb in pakketjes van steeds 6 dezelfde lapjes. Deze lapjes moesten de deelnemers vandaag gaan versnijden in repen en daarna in driehoeken. Het is leuk om te zien hoe de stof dan verandert.
De afgelopen periode heb ik als voorbeeld de rose quilt gemaakt die je rechts op de collage ziet. Die mocht ik steeds maar niet laten zien op mijn blog, maar nu wel!!!

Hier kan je alle foto's zien die vandaag met mijn fototoestel zijn gemaakt.

15 reacties:

Aart

Dat is zeker een leuke dag geweest, heel mooie quilts in de show and tell.
http://quiltaart.blogspot.com

pauline

Zo zeg, jij bent snel...... Het was zeker een leuke dag. Voor jou hard aanpezen en voor mij heerlijk gerelaxed, hihi. Ik heb ook alleen maar positieve geluiden gehoord. En wat waren er weer mooie quilt te zien.
Het was een dag om nog lang te herinneren, hihi.

Klaske

Wauw daar zijn veel mooie dingen vooorbij gekomen opde regiodag!Ik ben nu 2 keer naar de regiodag in friesland geweest, zie al weer uit naar maart...Fijn weekend

vilterietje

Marion: PRO-FI-CI-AT!!!!
Mijn God wat een hoop mensen, quilts, koffie, thee en lekkers kwam daar allemaal langs! Een prachtige fotoreportage van wat ik aanneem een geweldige dag. Jij mag dit weekend wel op je lauweren rusten ;O)
Lieve groet en tot....Riet

Anja.M

Wat snel je hebt de foto's al staan.
Het was weer erg gezellig en een heel leuk werkje, ik heb weer iets nieuws geleerd.
Ik was ook helemaal weg van je quilt.
Groetjes Anja.

Shirley

Oh die oneblock wonders zijn zo verrassend leuk om te doen, maar wat een klus zeg, al die meters stof tot pakketjes versnijden. Heb je geen last van je armen gehad?

marijke

Marion, geweldig zo'n mooie quilt die wil iedereen toch maken, hihi ik ook, haha! Ik heb er in ieder geval van genoten. Denk dat er weer een heleboel mensen, door jouw quilt, enthousiast zijn geworden voor deze bijzondere quilttechniek.
Die stof linksboven is dat wat voor je nieuwe quilt?
Groetjes van Marijke

vilterietje

Maion, wat houdt een one block wonder eigenlijk in? Lieve groet, Riet

Marianne & Marie-José

Wat een leuke foto`s, kan het thuisfront ook eens zien hoe gezellig wij het altijd hebben op zo`n regiodag.
Zoals vanouds, het was weer een superdag, bedankt Marion voor al de moeite, want het moet toch wel heeeeel veel werk zijn geweest om al die stofpakketjes te maken.Ook je uitleg was heel duidelijk.
En dan tot slot al die mooie quilts. Een mooie dag om op terug te kijken!!!
Groetjes van Marianne

Cybele's patch

Jammer dat ik er niet bij kon zijn. Maar ja, een mens kan niet alles hebben. Leuke techniek hebben jullie gedaan. Nu snel even naar de foto's. Misschien zie ik bekenden.

vilterietje

Dank je wel voor je uitleg, niet dat ik het nu kan maken, maaaaar, ik kan me er wat bij voorstellen.
Lieve groet en tot...Riet

Handmade by Mai

De stof heb ik eens eerder gezien, zo te zien hebben jullie een leuke dag gehad. Wanneer is hij in het voorjaar.

Anoniem

Leuk dat je toch zelf een mailtje hebt gestuurd. Inderdaad een super leuke dag geweest, met veel inspiratie. Nu gaan we weer snel aan de slag met quilten en patchen.

Karin

Anoniem

Hallo Marion,
Vanochtend heb je speldenkussen ontvangen. Ik vind hem prachtig! Ook nog in mijn favoriete kleuren gemaakt. Ik zal er met heel veel plezier gebruik van maken.
Bedankt voor alle moeite die je hebt gedaan om dit speldenkussen voor mij te maken!!
Groetjes,
Jetta Albersen

Anita - Vlijtige Handjes

Hallo Marion, Dank je voor je leuke reactie op mijn blog. Het was leuk om te doen en zaterdag en zondag zullen er best nog mailtjes komen. De pech is an dat het vanaf mijn pc verstuurd is. Maar daar vinden we wel een oplossing voor.
Ik heb even op je blog gekeken maar komzeker terug als ik meer tijd heb. Je rose in de collage is heel mooi. jammer dat Limburg toch een eindje weg is want het lijkt me een heel gezellige BEE.