CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

zaterdag 6 november 2010

Het is zover: International Pincushionday


Vandaag is het dan eindelijk zover. Nadat zij op 23 augustus een berichtje op haar blog plaatste over een pincushionswap die ze organiseerde, sloeg het pincushionvirus toe in Nederland en ver daarbuiten. 150 quiltende dames (en misschien ook wel heren) hebben een speldenkussen gemaakt voor een andere quilter, moesten dit voor 1 november versturen, en vandaag is het zover dat alle speldenkussens geshowd mogen worden.

Al een tijdje geleden ontving ik het speldenkussen dat Jetta voor me heeft gemaakt. Ik had al op mijn blog vermeld dat ik het had ontvangen, dan wist Jetta tenminste dat het speldenkussen goed was aangekomen. En vandaag laat ik het jullie zien en laat ik weten dat ik heel blij ben met mijn speldenkussen. Op de fotocollage zie je dat ik het speldenkussen ook al echt in gebruik heb. Niets mooier voor een speldenkussen dan er spelden in gestoken krijgen, toch??? Jetta, bedankt dat je dit speldenkussen voor me hebt gemaakt!!

En deze week kreeg ik het bericht dat Jetta ook mijn speldenkussen had ontvangen. Dat speldenkussen had een omweg via Duitsland gemaakt. Ja, ik was een van de gelukkigen die waren geselecteerd voor publicatie van het speldenkussen in Quilt en Zo. Ik moet bekennen, dat geeft wel enige druk op je werk. Google maar even bij afbeeldingen en je ziet duizenden speldenkussens. Probeer dan nog maar eens om origineel te zijn..... Het speldenkussen dat ik heb gemaakt, ben ik op al die foto's waar ik doorheen heb gescrolld niet tegengekomen, dus ik hoop dat iedereen het origineel genoeg vindt. Maar daar kan je nu nog niet over oordelen; pas in januari als Quilt en Zo in de winkels ligt.

Ik vond het heerlijk om te doen en bedank hierbij Jeannet en haar "vlijtige handjes"-hulp Anita voor het organiseren van dit grootse evenement. Dames, volgend jaar weer???

24 reacties:

quilting Jeannet

Hartstikke leuk kussen Marion, the fabrics make the project, leuk he dat je in het blad komt, het wordt zo,n leuk artikel.....enne...volgend jaar weer hoor, alleen weet Anita het nog niet....hahahah

Groetjes, fijne dag! Jeannet

Berna

Jij ook al zo'n mooi exemplaar ontvangen. Iedereen heeft wel ontzettend z'n best gedaan he.

patchworkwilma

Wat een apart speldenkussen heb je gekregen,heel mooi, spannend was dat allemaal he?
Ik lees dat je ook jou gemaakte speldenkussen in januari in het blad Quilt en zo komt te staan, ik ben reuze nieuwsgierig, en kan niet wachten tot het uitkomt.

prettig weekend,
groetjes, Wilma

Hubertine

Hij is prachtig! Ben heel benieuwd naar de Q&Z van januari! Groetjes Hubertine

Tineke

Hij is prachtig! Mooie zachte stofjes.

vilterietje

met dank aan jou heb ik meegedaan aan de swap en ik moet zeggen dat ik er veel plezier aan heb beleefd!
je hebt een echt schatje gekregen en zo te zien istie al goed in gebruik.
lieve groet, fijn weekend en tot....riet

katrien

Ook zo'n leuke pincushion.

quiltvaria

Je hebt een mooi speldenkussen gekregen.
groetjes Franny

Marieke

Mooi speldenkussen heb je gekregen en ik ben benieuwd naar die jij gemaakt hebt!

Jolanda

oh, die van jou zijn ook mooi.

Lida

Wat een dotje heb je gekregen en ik ben ook heel benieuwd naar wat jij hebt gemaakt!! Maar ik wacht met spanning tot januari! groetjes en fijn weekend,
Lida

mieke

piep, oh wat is ie mooi,
echt om te koesteren.
Doe ik met het mijne van mientje ook hoor,
heb ze zelfs nog geen speldjes in, maar je hebt gelijk, als ik straks verder ga appliceren zal ik het in gebruik nemen,

en euh, hetgene ik maakte dat lijkt maar zo, viel reuze mee hoor

knuf quiltingmieke

Ageeth Dorsman

Dit vind ik ook een heel mooi speldenkussen. Maar we wachten wel
in spanning af, naar wat jij hebt gemaakt. Ik kan ook gewoon niet
wachten tot januari, al is deze dag ook al heel leuk. Nu kun je
tenminste zien of je eigen ontwerp ook een beetje origineel was,
want ik heb daar persoonlijk wel wat hoofdbrekens over gehad...
Groetjes van Ageeth

Hennie

Wat een leuk kussentje heb je gekregen en direct al in gebruik! Ik ben aan het bloggen....overal zie ik speldenkussentjes....Leuk!!!! Januari, dat duurt mij veeeel te lang!!
Groet, Hennie

Jantine

Spannend hè, je speldenkussen in een blad. Het kussen dat je kreeg is ook erg leuk. Ik heb niet verder durven kijken of mijn ontwerp origineel was ;-)...

Dorine

Wate een leukerdje heb je ontvangen

Else

Alweer zo'n leuk speldenkussen, mooie stofjes! En nou aftellen tot het blad uitkomt, spannend. fijn weekend, Else

Monique

Ja hoor! Volgend jaar weer. Want wat een leuke swap hebben we gehad hé?!

Els

Wat hebben we veel plezier beleefd aan de swap he? Volgend jaar weer !

An

Prachtige kleuren en ook een hele mooi patroon! Ja ook van mij mag het volgend jaar weer! Ben benieuwd naar die van jou!

Groetjes,
Anita

Bizzy Martine

Mooispeldenkussen. Ik ben benieuwd naar jouw speldenkussen.
Groetjes, Martine

Narelle

Lovely pincushion...I like the red middle.

Inge Slaats

Nu pas tijd om te reageren. Je hebt een prachtig speldenkussentje gekregen!

Jindi's Cottage

Lovely pincushion that you have received...