CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

donderdag 4 november 2010

Nieuwe stofjes voor een goed doel


Een aantal weken geleden was ik wat aan 't surfen op het web en kwam ik een nieuwe collectie stoffen van Moda tegen: Hope, Collections for a Cause. Een deel van de opbrengst van deze stoffen is voor het onderzoek naar de ziekte ALS. ALS is een ziekte van de zenuwcellen die de spieren aansturen. ALS-patiënten hebben een levensverwachting van 3 tot 5 jaar. Ik moest en zou deze stofjes hebben en kon ze op dat moment nog niet vinden bij de Nederlandse winkels, dus heb ik ze - met dank aan Marie-Louise - vanuit Amerika laten komen.

Zo ziet het pakketje er uit:


En hier zie je alle stofjes die hier in zitten. Ik vind ze prachtig! Maar wat belangrijker is, is dat deze stofjes twee goede doelen dienen: zowel voor het onderzoek naar ALS als voor mijn zoon Teun. De vader van Teun, waarvan ik ben gescheiden, heeft de ziekte ALS. Ik wil van deze stoffen voor Teun een quilt maken als herinnering aan zijn vader.



Ik heb van elke stof een fat quarter. De stoffen hebben bloemetjes maar de quilt moet natuurlijk wel een mannenquilt worden. Dus wie ideeën heeft......
Teun is overigens heel blij dat ik deze quilt van deze stoffen voor hem ga maken en krijgt natuurlijk zeggenschap hoe de quilt er uiteindelijk uit moet zien.

17 reacties:

quilting Jeannet

Wat een lief en ontroerend verhaal Marion, de stofjes zijn sowieso prachtig, maar met het verhaal er achter heeft het voor jullie een extra waarde. ALS is wel een heel vreselijke ziekte,Kijk voor een patroon eens op de site van Windham, daar staan heel veel mooie en gratis te downloaden patronen op. Sucses er mee, ik volg het graag.

Groetjes, jeannet

Marianne & Marie-José

Het hele verhaal kende ik nog niet achter de stofjes. Ik hoop dat je een heel mooi patroon vindt voor deze bijzondere quilt voor Teun, met deze prachtige stoffen. Het wordt vast een heel waardevolle quilt voor hem en jou.
Groetjes van Marianne

vilterietje

Marion, wat een ontroerend verhaal en wat een mooi gebaar om de quilt voor je zoon te maken. Ik kan je niet helpen met ideeën, want ik ben echt niet thuis in quilten, maar een mooie quilt wordt het vast, want zo te horen heb je genoeg raadgevers:)
lieve groet en tot...Riet

conny's quilts

Prachtige stof en een erg goed doel. Voor jou komt dat helemaal dichtbij. Ik zou zo een twee drie niet een idee hebben voor een mannenquilt, eerst nog maar even aaien misschien, dan komen de ideëen vanzelf...

Margreet

Hallo Marion, ik vind het een mooi gebaar naar beide doelen toe. Het raakt me...Op de site van Moda Bake Shop,staan hele mooie patronen. Misschien zit daar iets bij? Aan de lapjes zal het in ieder geval niet liggen, ze zijn prachtig!! Groetjes, Margreet

katrien

Prachtige stofjes.

marijke

Wat een mooi idee, de stof voor een quilt voor je zoon en een goed doel wat je kan steunen.
Groetjes Marijke

Handmade by Mai

De quilt is nu al bijzonder zonder dat je ook maar een steek hebt gezet. Mooie stofjes

Diana

Mooie stofjes en een mooi doel.
Als je de stofjes knipt, worden die bloemen vanzelf al minder prominent. Aan mijn Lief merk ik dat mannen meer gaan voor de grafische patronen zoals Tumbling blocks. Misschien kan je zoon wel een patroon ervoor tekenen / bedenken?
Succes, ik ben benieuwd wat het wordt.

Tineke

Dat wordt een echte koester-quilt voor Teun - geweldig.

marie-louise

Marion,je krijgt vast wel een goed idee voor de quilt van Teun.De stofjes zijn prachtig.

Saskia

wat een mooi idee. Het maakt de quilt heel speciaal. En ik denk ook dat Teun je vast ook bij een patroon uitzoeken kan helpen. Succes!

Terray

Wat een prachtige stofjes....dat moet gewoon een mooie, waardevolle quilt voor je zoontje worden.
Succes met maken ervan.

Anoniem

Je hebt mij erg aangesproken met je idee om van deze stofjes een quilt te maken. Ik ga de stofjes ook kopen; ze zijn niet alleen erg mooi maar steunen bovendien een belangrijk doel. Ik zal er zelf iets van maken ter herinnering aan mijn moeder( zij quiltte ook). Zij stierf in 2008 aan deze vreselijke ziekte. Andere quiltsters zal ik van deze stofjes op de hoogte brengen. Afgelopen woensdag overleed een zwager van iemand uit mijn quiltclub aan ALS.
Ik wens je veel inspiratie en genoegen aan deze bijzondere quilt. Zou iets met sterren niet mooi zijn? Volgens mij vinden jongens dat ook mooi.
Hartelijke groet, Marguerite

Dutchquiltster

Mooie stofjes en een prachtig idee Marion.Kwam via Dutchgirlquilting op jou blog terecht.Als je op mijn blog op oudere berichten kijkt bij Samenspannen,misschien heb je er iets aan.Veel succes.
Joke.

Jantine

Wat een prachtig idee en mooi verhaal bij de stofjes! Die quilt wordt een topstuk. Een mooi beetje "vierkant" patroon zal het vast ook geschikt voor een jongen maken!

wereldreis

prachtige stofjes en een nog mooier doel.........

mag ik nog meedoen met de 22 ste de update van de farmers wife?