CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

zondag 19 december 2010

Ja hoor, daar is-ie toch!!


Gisteren hebben we de kerstboom dan toch eindelijk opgezet. Nou, dat heeft wel wat voeten in aarde gehad hoor!! Allereerst was bij ons in het dorp geen enkele fatsoenlijke kerstboom meer te krijgen. Er zijn enkele tuinzaken en particulieren die kerstbomen verkopen, maar er schijnen dit jaar erg weinig kerstbomen te zijn.
Die wat ze nog hadden, vonden we absoluut niet mooi (meestal veel te klein of veel te kaal) en dus besloten we een boom uit de tuin te pakken. Een paar jaar geleden hebben we een kerstboom overgehouden en in de tuin gezet en die ziet er nog steeds goed uit. Dus de zaag gepakt en om met dat ding!(ik heb altijd liever bomen met kluit, dat vind ik voornamelijk makkelijker te plaatsen)
Maar toen moesten we bedenken hoe we deze boom zonder kluit zouden plaatsen. Wij hebben geen kerstboomstandaard. Dus hop, door de sneeuw naar de stad en op zoek naar een kerstboom standaard. De moed zonk me in de schoenen, want de ene na de andere winkel verkocht mij "nee. die zijn uitverkocht". Tot ik bij de Gamma kwam. Ook daar waren ze uitverkocht. Maar een van de medewerkers had zijn eigen kerstboomstandaard, die hij niet meer gebruikte cq eigenlijk nog nooit gebruikt had, meegenomen naar het werk om dan maar tweedehands te verkopen. En dus heb ik op de parkeerplaats van de Gamma voor 5 euro een kerstboomstandaard gescoord. Nou, ik was helemaal blij hoor!!!

En nadat DP (met een beetje hulp van mij) de boom had vastgezet, kon ik beginnen met de lampjes, de rode ballen dit jaar, mijn nieuwe kerstdecoraties van de Zeeman en nog wat nepsneeuw. Lekker skyradio op met kerstmuziek. En voila, de boom is klaar.



Ik heb het kerststalletje dit jaar ook maar weer eens opgezet. Deze kerstgroep is meer dan 100 jaar oud. Voor de bloglezer uit Sittard e.o.: In Sittard had je vroeger (volgens mij tot ca de zeventiger jaren) aan het begin van de Limbrichterstraat een fotozaak: d'n Tip-Top noemden ze deze man. Deze kerstgroep is vroeger van zijn ouders geweest.

En nu ik toch langzaam in de kerstsfeer kom, wordt het ook tijd om de kerstswap open te maken. Toen ik de doos openmaakte en alle kleine cadeautjes zag, was ik wel ontroerd. De cadeautjes waren zo mooi verzorgd, met op elk pakje een berichtje. Ik heb Jolanda (zonder blog) al per mail bedankt, maar hierbij nog eens: Jolanda, heel erg bedankt!!



Ik heb me voorgenomen om vanaf vandaag elke dag 1 cadeautje open te maken. Dat maakt voor mij de dagen naar kerst nog wat specialer. Dus vandaag was de K aan de beurt. Wat daar in zat? Voor mij een weet en voor jullie tot 26 december een vraag.....

8 reacties:

pauline

Och ja, de Tiptop.....nostalgie ten top. Dan is de kerststal al erg oud.
Je maakt ons wel nieuwsgierig met de cadeautjes. Ben benieuwd naar tweede kerstdag.
fijne zondag,

vilterietje

den tiptop! veel over gehoord, maar nooit gezien,maar wel leuk marion om zo'n oude stal te hebben. mijn ouders hebben hun stal weggegeven en ik doe het met een peruaans stalletje van de wereldwinkel: ook heel mooi, ik zal hem deze week een keertje op mijn blog zetten.
ben benieuwd naar je cadeautjes!
lieve groet en tot...riet:)

katrien

Prachtig je kerstboom,en dan die kerststal,heel mooi.Veel plezier elke dag bij het openmaken van je pakje.

Marianne & Marie-José

Hoe kom je nou aan een kerstgroep van den tiptop. We gingen er altijd naar toe als er foto`s afgedrukt moesten worden, maar je moest er wel een beetje tijd voor uittrekken. Nostalgie! Wat een bof dat je uiteindelijk een kerstboomstandaard gevonden hebt.
Wij klussen nog volop bij D.S. Is eigenlijk geen tijd voor klussen, maar ja, moet nu. Fijn dat jullie al klaar zijn. Heb niets meer van jullie gehoord, maar was ook niet thuis, hebben jullie nog een nieuwe datum voor een bee en waar.
Fijn weekend en groetjes van Marianne

Guusje,

Wat een mooie boom en kerstgroep en wat spannend al die cadeautjes.

Handmade by Mai

Toch nog een mooie boom. En het heeft inderdaad wat voeten in de aarde gehad. Kun jij je zo goed bedwingen om niet meteen al die pakjes op te maken. Knap hoor, daar ben ik veel te nieuwsgierig voor.

Mascha

Een hele mooie boom, hoor!
Veel plezier met het uitpakken van de cadeautjes.
Groetjes Mascha

Daniëlle

Pracht van een bomenverhaal!! Ziet er mooi uit hoor! Veel plezier met de kadootjes! Mooie dagen, liefs, Daniëlle