CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

zondag 30 januari 2011

Update van de afgelopen week


Afgelopen woensdag heb ik quilting bee gehad bij Pauline. Wat is dat toch dat je steeds verkeerd naait als je gezellig aan 't kletsen bent? Ik dacht dat wij vrouwen meerdere dingen tegelijk konden?? Ik begin echt aan mezelf te twijfelen.....

Twee weken geleden was de bee bij mij, en toen had Gonny een quiltje bij zich dat ze had gemaakt van stof die over was. Nou, hier toont ze het quiltje waar de stof van over was. Is het geen plaatje??? Je zou er zo een BOMmetje van kunnen maken, ware het niet dat de stof al wat ouder is en waarschijnlijk niet meer te krijgen is. Als je goed kijkt, zie je dat ze uitbeeldt hoe een sneeuwman gemaakt wordt.


Toen ik laatst op een donderdag bij Jacqueline van The Log Cabin aan de deur stond, was de deur dicht. En waarom? Nou, gewoon omdat ze op donderdag dicht heeft! Maar ze was in de winkel en maakte speciaal voor mij de deur open. Lief toch, he!!
Ik had wat kleinigheidjes nodig, maar ik heb me toen meteen bij haar aangemeld voor haar stoffenclub. Ik zag op allerlei blogs vaker stofjes langskomen van haar, en die waren altijd zo mooi...
Afgelopen week kreeg ik mijn eerste pakketje:

Dit is natuurlijk met het oog op Valentijn. Nu moet ik maar 's gaan bedenken of ik daar een quiltje voor wil maken. En anders gaat dit pakketje in de kast met mooie stofjes.

En wat hangt hier aan de zijkant van mijn kast? Dit is de "One block wonder"-top die ik heb gemaakt voor de regiodag van het Quiltergilde in Limburg, afgelopen oktober. En steeds vergat ik maar om te bellen naar Marion om hem bij haar machinaal te laten quilten. Eindelijk heb ik dat afgelopen week gedaan, en morgen gaat de top naar haar toe. Helaas wordt het begin maart voordat ik hem weer mag ophalen.


En aan de andere kant van de kast? Daar hangen de carnavalspakjes voor de optocht op carnavalsmaandag. Die hebben we ook afgelopen week gehaald. We hebben deze pakken gekocht. Dat is eigenlijk tegen ons principe, maar ja, soms moet je van principes afwijken, anders wordt je leven zo saai.


En vanmiddag hebben we onze zomervakantie geboekt naar het onderstaande appartement op Corfu. Ziet er goed uit he? Het is bij de reisbureaus nieuw in het assortiment, dus er zijn nog geen bevindingen van anderen op internet te vinden. Dat vind ik wel spannend. Maar ook dat is in ieder geval niet saai.


En nu moet ik snel stoppen. DP staat al gereed met de jas aan. We gaan naar de carnavals liedjesmiddag in het dorp. Eens kijken en luisteren wat de nieuwe carnavalsschlager wordt.

Nog een fijne zondag allemaal!!

8 reacties:

Guusje,

Ik zie allemaal erg mooie projecten en dingen bij jouw deze keer. De quilt waar de stof van over is geweldig, je blok waar je mee bzig bent ook geweldig, wat aan de kast hangt erg mooi net als de lapjes die je ontvangen hebt.
Verder ben je lekker druk geweest deze week als ik het zo goed lees.
Nog een fijne avond.

katrien

He je bent druk met van alles en nog wat.
En wat een mooie lapjes.

Gonny

Uhhhhh, na al die jaren hier in het zuiden wonend is mijn "L"M opeens weer Hollander. Hij wil centjes zien omdat ik 'alweer' met mijn gezicht op jouw blog sta..........Mannen.......
Ik ben benieuwd hoe Marion de quilt gaat quilten, helaas duurt het nog even voor we het resultaat zien maar de tijd gaat snel en vervelen doen we ons niet;-)

Terray

Hoi Marion,

Wat een gezellig verhaaltje heb je geblogd! Je laat ons allemaal leuke dingen zien.
Ondanks het verkeerd genaaid blokje ziet het er toch leuk uit. Die quilt van Gonny is ook erg mooi.
Bij de Log Cabin heb je mooie stofjes gescoord! En dan ook al de vakantie geboekt
Het kan niet op :-)

Groetjes
Tertia

Cisca

Carnaval in het verschiet, een mooie vakantie geboekt, wat een leuke dingen allemaal. En stukeje verkeerd aan het blok zetten, dat gebeurt ons allemaal weleens, zelfs al we niet lekker zitten te kletsen! Mij tenminste wel. Wat een mooie sneeuwmannenquilt!
Groetjes, Cisca

vilterietje

gezellig blogje marion, maar wijselijk laat je de vastelaovespekskes nog maar even in de plastic hihi! veel voorpret:)

marijke

Ja die one block wonder.... grote rozenstoffen werken fantastisch de mijne heeft een plaatsje op de band bij mijn moeder gekregen!
groetjes Marijke

Birdie

Your garden is really growing nicely. I love your red fabric.