CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

woensdag 23 februari 2011

bloemetjes en zo


In plaats van mijn bloemenproductie, laat ik jullie zien waar mijn bloemen de hele week "hangen". Dat is over deze stoel heen. Deze stoel staat in een hoek van de kamer, voor de sier, en behalve Tigger gaat er echt nooit iemand op zitten. Ideaal om quilts overheen te hangen waar niemand aan mag komen en die niet mogen kreuken. Wat je ziet is de achterkant van de hexagonnen. Deels nog met de blauwe papiertjes erin. En er onder, als je goed kijkt, zie je het deel van de Farmers Wife Sampler Quilt dat ik al in elkaar heb gezet. ...hangt ook over de stoel...
Achter deze quilts hangt een oude quilt. De stofjes voor deze quilt heb ik ooit gekocht tijdens de midweek van het Quiltersgilde. Volgens mij was Teun toen 1 of 2 jaar, dus de quilt is al zo'n 13 of 14 jaar oud zijn. Als ik zou opstaan, zou ik op het label kunnen kijken. Maar daar ben ik nu even te lui voor.

Toen ik zondag van de award won, schreef ik op mijn blog dat ik cadeautjes had gekocht voor mijn beevriendinnen. Vanmorgen hadden we bee, Ik legde de cadeautjes op tafel, pakte mijn quiltspullen, pakte op het laatste moment nog even de patroontjes die ik had gewonnen, en op naar Gonny!
Bij Gonny aangekomen, tas uitpakken: patroontjes, quiltspullen en..... Nee, niks en... De cadeautjes bleken nog hier te liggen!!!! Fijn op de tafel. De bee-dames hebben nog geprobeerd mij zo ver te krijgen om naar huis te rijden om de cadeautjes nog te halen, maar dat heb ik geweigerd. Dus nu moeten ze nog twee hele weken wachten op de cadeautjes. En dan hoop ik maar dat ik er over twee weken bij ben. Dan is 't aswoensdag en heb ik vele dagen carnavallen achter de rug. Of ik dan uit bed kom om om 9.30 uur bij Marianne te zijn????



En over Marianne gesproken: op haar blog van vandaag schrijft ze dat ze stofjes heeft gekregen van Gonny (ja, die zonder blog) en ze laat op haar blog zien welke stofjes ze heeft uitgekozen uit de stapel. Kijk, hier onder zie je haar zoeken in de stapel. Uiteindelijk heeft ze de hele stapel mee naar huis mogen nemen om rustig uit te zoeken.

Overigens vierde Gonny vanochtend haar verjaardag (ik zeg niet hoe oud ze is geworden, maar vorig jaar is ze 50 geworden!) en het feit dat ze 5 jaar bij onze bee is. En dat was dus reden voor zelfgebakken appeltaart met slagroom en een bolletje ijs. Heerlijk toch!?!?! Gonny weet nog zo goed dat ze 5 jaar bij de bee is omdat de bee-dames toen een quiltje voor mij aan 't maken waren voor mijn 40e verjaardag (even tellen hoe oud ik dit jaar word. Of kijken links boven op mijn blog). Normaal maken we geen quiltjes voor een 40e of hoeveelste verjaardag dan ook. Alleen maar voor de 50e. Maar ik was een beetje bang dat eerdat ik 50 zou zijn, de andere quilters trillende handjes zouden hebben en niets meer zouden zien. En dan zou ik geen QQQquilt hebben...... dus kreeg ik mijn quilt op mijn 40e in plaats van op mijn 50e. Ik zal hem eens op de foto zetten, bv in april als ik 40 en 5 jaar word.

15 reacties:

Monique

Wat een handige manier om je op-handen-zijnde quilts netjes te houden!

Annemieke Price-Talen

Heeft wel een heel erg mooi plekje uitgezocht.

Marianne & Marie-José

Ja,ja cadeautjes liggen zo te zien ingepakt, nog niet eens een tipje van de sluier, en ik vol in de picture. Maar goed, een leuk verhaal en een handig stoeltje en de bee-party-lustrum bij Gonny was weer heel gezellig en de taart...Heerlijk! Groetjes Marianne

Birdie

Very beautiful quilt

vilterietje

het was als ik het goed begrijp een vergeetachtige feestbee? maar, de jongste van de club is de eerste die dingen gaat vergeten:)

Cisca

Wat een prachtige quilt daar aan je muur! Wat doen die 'eenvoudige' patronen het toch altijd goed. En die hexjes quilt is ook aan de achterkant heel mooi. Wat een mooi verhaal om op je 40ste al een quilt te willen, krijg je er op je 50ste weer één? (lol)
Groetjes, Cisca

Gonny

ZUCHT......... ;-)

Saskia

Zelfs werk in uitvoering blijft leuk om naar te kijken! een mooi plekje om je werk in beeld te houden.

Karen

Lovely story and how nice your flower garden quilt looks hanging over the very beautiful chair.

quilting Jeannet

Wat heb je daar een ontzettend leuke stoel staan met dat quiltje er overheen.

groetjes, Jeannet

Guusje,

Wat een leuke en bijzondere stoel. De quilt erachter en de beide tops erop zijn ook al zo mooi. Erg leuk om dit te zien.

Bizzy Martine

Hallo Marion, Ik heb vandaag jou hartje aangekregen. Ik ben er heel blij mee, volledig mijn smaak. de andere hartjes vind ik ook mooi.
Ook bedankt voor de mooie kaart. Het is vandaag een leuke dag, zoals je op mijn blog kon lezen is één van onze poezen vermist. Wel vandaag om 13uur zat hij ineens terug voor de deur. Uitgehongerd en vies en maar miaauwen. Wat was ik blij. Toen ik daarna de brievenbus open deed en jou hartjes vond, was mijn dag compleet.
Ik zag dat je met de Farmers wife quilt bezig bent, ik heb het boek sinds september en ga er binnenkort eindelijk eens aan beginnen. Ik ga jou blog nu ook volgen dan kunnen we van elkaar zien welke mooie dingen we maken. Groetjes Martine

Anderson cottage

ach laat poes toch , hihi, fijn weekend liefs marion

Wendy

Beautiful display of your garden quilt!!

vilterietje

haha marion, je komt niet langs mij als je auto op deparkeeplaats staat,we wonen nóg hoger in de putstraat op nummer 90. feel free to come in:)