CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

zondag 13 maart 2011

Mijn eerste AFFO in 2011 en een top klaar


De one block wonder quilt, die ik vorig jaar maakte als voorbeeld voor de regiodag, is nu een AFFO geworden (destijds had ik alleen de top klaar). Ik heb hem bij The Finished Quilt laten doorquilten en nog voor de carnaval heb ik hem daar kunnen ophalen. Kijk, aan de achterkant kan je zien hoe hij is gequilt.
Gisteren heb ik de bies en de tunnel gemaakt en vastgezet (aan de goede kant met de naaimachine en aan de achterkant met de hand vastgezet). Vanmorgen heb ik hem even in de wasmachine gedaan (opfrisprogramma met een kleurendoekje) en kort in de droger. Ik heb het idee dat-ie is gekrompen. Hij is volgens mij vierkanter geworden, terwijl hij toch echt langwerpig was. Ach, maar ik vind hem mooi en hij hangt prima in de woonkamer. Dus mij hoor je niet klagen.

Omdat de One Block Wonder methode op de regiodag zo'n succes was, geef ik bij haar aanstaande woensdag een workshop en ook in april geef ik nog een workshop. De workshops waren binnen een mum van tijd volgeboekt. Leuk he! Als je interesse hebt in een workshop, kan je je bij Marij melden. Misschien doen we hem nog eens in het najaar.
En omdat Marij graag een voorbeeld wilde met de stoffen die zij in haar winkel verkoopt, heb ik deze top nog gemaakt. Dit keer heb ik met de naaimachine gewerkt. Het naaien van de driehoekjes was geen probleem, maar toen het rode biesje aan de beurt was en de rand die ik met een 60graden hoek moest vastzetten, wist ik weer waarom ik liever met de hand werk.



Ik heb ook nog wat gewerkt aan de farmers wife quilt, maar dat laat ik pas op 22 maart zien. En nu de lente in aantocht is, wordt het tijd dat ik mijn bloemetjesquilt af maak. Eens kijken of ik daar de komende week weer wat aan kan doen.

Fijne zondag!

groetjes van Marion

11 reacties:

vilterietje

oooooh wat lekker zo'n affe quilt: ophangen en aan een nieuwe beginnen, maar daar ben je al mee bezig:)

pauline

Wat is hij mooi doorgequilt. Je tweede is ook erg mooi geworden. Misschien kunnen we hem de volgende keer op de bee bewonderen.
Je hebt flink doorgewerkt, is je verkoudheid over?
groetjes,

Annemieke Price-Talen

Och wat een prachtige quilt en de kleuren>>>>>>>>>>>.

Linda

Het ziet er fantastisch uit.

Gr Linda

Guusje,

Wat is hij mooi. Het is een prachtige techniek waar je veel moois mee kunt maken. Jammer dat ik zo ver weg zit anders... Veel succes met de nieuwe die wordt ook al erg mooi.

Cisca

Wat een prachtige quilt en ook erg mooi doorgequilt. Leuk dat je er een workshop in gaat geven.
Groetjes, Cisca

Saskia

Wat een mooie quilt is het geworden. Warme kleuren!

Heleni

Wow Marion, wat een geweldig mooi quilt heb je gemaakt. Het quiltwerk is ook erg mooi.

groet Heleni

carine

Marion Proficiat!! Hij is wondermooi geworden deze quilt! Maakt niet uit of ie iets gekrompen is of niet. Het feit dat je ermee gelukkig voelt en terecht, is van het grootste belang. Weet zeker dat hij in jouw woonkamer heel mooi uitkomt! Succes verder met alles wat je onderneemt!! Groetjes uit Brugge Carine

Terray

Wat jammer dat de winkel voor mij te ver is....Ik had anders graag een workshop willen doen want dit vind ik PRACHTIG!! Wat een mooie quilt en techniek!
Succes met les geven

Groetjes
Tertia

marijke's crea

Wat is hij prachtig geworden!
groetjes Marijke