CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

zaterdag 16 april 2011

De voortuin in lentesfeer

Ik geniet al een aantal weken zo van mijn voorjaarstuin, dat ik hem nu toch met iedereen wil delen. Een paar jaar geleden heb ik in de voortuin een buxusvak gemaakt met daarin hortensia's Annabelle. In de zomer is dat prachtig, al die grote witte bloemen, maar in de winter en in het voorjaar waren die vakken altijd helemaal kaal. De Annebelle kan je namelijk helemaal terugsnoeien.
Vorig jaar hebben we besloten daar iets aan te gaan doen. Ik heb toen een aantal kerstrozen gekocht, die we her en der hebben geplant, en allerlei voorjaarsbollen. Die bollen heb ik gewoon in de wilde weg in het vak gegooid en mijn liever partner heeft ze vervolgens, daar waar ze lagen, gepoot.
Het resultaat is dat we vanaf februari een schat aan voorjaarsbloemen in onze voortaan ontdekken. Vanaf de sneeuwklokjes en krokussen tot narcissen, kievietsbloem en tulpen in allerlei kleuren en lengtes.

Inmiddels zijn de hortensia's aan 't groeien. Als straks de laatste tulpen zijn uitgebloeid, kan ik weer genieten van mijn hortensia's. Het schijnt de komende dagen mooi, zonnig weer te worden. Dan kan ik nog meer genieten van mijn tuin. Prettig weekend allemaal!!

3 reacties:

vilterietje

waaaaaaaaauw marion! dat is echt super! en je huis mag er ook wezen:)

Hilde

Oh, de lente! En wat woon je in een leuk huis!

Saskia

Leuk is dat he, die bloembollen. Ik loop ook elke ochtend even door de tuin te genieten.
Maar je hebt ook een prachtig huis zo te zien!
Geniet er maar met volle teugen van.