CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

zaterdag 30 april 2011

Koninginnedag

Vandaag viert het hele land Koninginnedag. De koningin en haar gevolg zijn te gast in de Limburgse plaatsen Thorn en Weert. Op het moment dat ik dit typ, zit ik ook op de tv te kijken naar het bezoek.

Vanmiddag viert de jeugd van ons dorp koninginnedag zoals het hoort: een fietstocht met versierde fietsen en daarna spelletjes. Tegen de tijd dat de spelletjes beginnen, word ik ook verwacht. Een onderdeel van de spelletjesomloop is het schminken. En daar kom ik om de hoek. Vanmiddag zal ik weer heel veel prinsessen, bloemenmeisjes, vlinders, spidermen en monsters gaan schminken.

Vorige week werd ik gemail door een mevrouw in een dorp in de buurt. Zij had nog oude Amerikaanse tijdschriften en wilde daar iemand een plezier mee doen. Of ik iemand wist? Nou, daar had ik wel een antwoord op! Dus ben ik gisteren de tijdschriften gaan halen. Eerst ga ik ze natuurlijk zelf doorkijken of er leuke dingen in staan, maar uiteindelijk denk ik ze op de volgende regiodag te gaan verloten.


Nou, inmiddels vertrekt de koningin uit Thorn richting Weert. Heb ik even tijd om een koffie te zetten voor mijn ouders die inmiddels zijn gearriveerd.

Prettige koninginnedag!!!

3 reacties:

vilterietje

dat moet een moe maar voldaan gevoel geven, dat schminken:)

Cybele's patch

Het vorstelijk bezoek was geslaagd. Ik vond het zo leuk om te zien omdat het deze keer vooral om echte folklore ging. Complimenten voor de organisatie.
Is het schminken goed verlopen? Kindjes vinden dat altijd heel gaaf.

Saskia

Heerlijk zo'n dag! Wat dat betreft heeft Nederland ook mooie tradities. Gisteren de hele dag in het 'feestgedruis'geweest. In mijn eigen woonplaats en bij de buren. Dus eigenlijk de hele reportage op tv gemist.
Wat die tijdschriften betreft, daar zullen genoeg ideeen uit voortkomen.
Fijne week!