CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

woensdag 25 mei 2011

Bloemenwoensdag


Eindelijk weer eens een update van de One Flower Wednesday. Echter, het is geen ONE flower meer, het is een hele bloemenweide!! De quilt lijkt op de foto al helemaal in elkaar te zitten, maar dat is nog niet het geval. Ik moet nog 2 naden hexagons aan elkaar zetten (1 horizontaal, 1 verticaal). Daarna moet de quilt op een rand geappliceerd worden. Ik blijf daar tegen op zien omdat het zo'n groot stuk is. Hoe hou ik dat mooi recht? Zijn er ervaringsdeskundigen onder de lezers? Alle tips zijn welkom!!

Deze bloemen staan in mijn tuin. Vroeger zette ik in mei altijd kleine plantjes in mijn potten die dan de hele zomer de tijd hadden om groot te worden. Maar tegen de tijd dat ze echt mooi waren, was het vakantietijd, werden ze wel eens vergeten, en was de pot met bloemen uiteindelijk niet meer mooi. Had je daar maanden aan gewerkt en op gewacht..... Wat ik nu doe? Nu ga ik eind april naar onze plaatselijke tuinier en koop ik voor 11 euro een hangpot die helemaal vol zit met verschillende planten en allemaal al op en top gegroeid. Die hele pot wordt omgepoot in onze eigen potten, en KLAAR!! Kan je tenminste meteen genieten van een bloemenweelde!!

12 reacties:

Melody

Wonderful hexie flowers

Gerda Hartman

Prachtig zeg. Ik ben aan mijn tweede hexagon quilt bezig. Zie mijn blog hoe ik de eerste quilt recht heb gemaakt. Succes.

Erica

Very pretty!

Tineke

Prachtige bloemen marion, zowel de hexagonnen als de echte. Geen tips van mij voor de applicatie want daar had ik ook zo mijn problemen mee :-)

Nardy

Erg mooi hoor je bloemenquilt! Groetjes Nardy

501 Quilt Blocks

Love your colors!

Karen

Beautiful!!! I'm not sure what you mean by nice and straight? Sorry! Your flowers in the urn are beautiful too.

Marieke

Je bloementuin wordt al behoorlijk groot. En wat je zegt over de 'echte' bloemen klopt helemaal! Veel slimmer!

Roxanne

Your garden is so pretty!

Wendy

Very nice hexagon flower garden!!

Shirley

Geen idee hoe groot de bloemenoppervlakte is, maar als het op de breedte van 110 past en je dan nog voldoende rondom overhoudt als border, dan zou ik de stof in zijn geheel strijken, verstevigen met stijfselspray, op tafel plakken en hierop de gestreken hexentop op leggen. Zodra het glad, haaks en naar je zin is, dan zou ik het vastspelden en goed oprijgen. En dan kan je gaan vastnaaien, via de voorkant of via de achterkant ( op mnblog bij tutorial staat er iets over) , en als je klaar ben, kan je de stof wegknippen wat binnen de stiklijnen valt.

Shirley

Oja, je kan ook bij Sommeke kijken