CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

vrijdag 6 mei 2011

Een rustig dagje Veldhoven


Was het gisteren volgens velen een drukke dag op de Open European Quilt Championships in Veldhoven, vandaag was het er heel rustig. Goed voor ons als bezoekers, maar ik geloof dat het voor de standhouders best wat drukker had mogen zijn.

Vanmorgen om half 9 begon ik een rondje te rijden om Gonny, Mariet en Pauline op te halen voor ons jaarlijkse reisje naar Veldhoven. Ik had verwacht dat het wel druk zou zijn op de autoweg naar Eindhoven, maar de reis verliep boven verwachting voorspoedig. Onderweg werden we nog ingehaald door de zusjes Duysens (kennen we van de regiodag in Limburg) die we vervolgens op de beurs nog wel 100 keer zijn tegengekomen.

Om kwart voor 10 stonden we al op de parkeerplaats en Mariet was de tweede bezoeker die vandaag om klokslag 10 uur naar binnen mocht.

Binnengekomen was er heel veel te zien. Eigenlijk was 1 dag te weinig, want door de vele leuke winkeltjes hebben we niet eens alle quilts gezien. Uiteindelijk heb ik stofjes gekocht bij Calico uit Antwerpen, heb ik (omdat ik de nieuwsbrief krijg) een mooi doosjes met speldjes gekregen bij de Quilthoeve, en heb ik bij het Quilterspalet dit leuke doosje gekocht (voor mijn quiltpotloden), de vulling voor de lijmstift en applicatielijm. Met de goede applicatietips van Evy van het Quilterspalet wil ik nu toch eindelijk eens gaan starten aan een applicatiequiltje (je leest 't goed: tje). Misschien maak ik dat quiltje van deze nieuwe stofjes, maar misschien ook niet...

Als je nog niet naar Veldhoven bent geweest, of je twijfelt nog of je zult gaan, gewoon gaan! Het is echt de reis waard!!

6 reacties:

Bizzy Martine

Hoi Marion, Ik had graag ook naar Veldhoven gegaan maar het was zulk mooi weer. Morgen ga ik naar het Quiltcafè van Atelier Salgarollo en zondag......wie weet, misschien kan ik toch nog een kijkje gaan nemen. Ik ken namelijk een Hongaars echtpaar dat daar op de beurs staat. Ze verkopen hele leuke zelfgemaakte knopen, zelfgeverfde stofjes, zelfgeverfd borduurgaren en zijdelint. Margit maakt ook hele mooie tasjes en mandjes. Ik zag hen een paar dagen geleden en kreeg van haar nog een patroon van een leuk mandje. Ik ga het binnenkort maken en dan kan je het op mijn blog zien.
Groetjes, Martine

Handmade by Mai

Veldhoven was mooi hè! Ik ben donderdag geweest

Bietje

Jullie waren niet zo heel veel voor mij er al. Ik was er om kwart over tien. En amuseerde me kostelijk. Volgens mij hebben we zelfs dezelfde stofjes gekocht. Grappig.

vilterietje

marion misschien ga je wel, of misschien ga je niet, misschien doe je veel, of misschien doe je weinig, maar wél een fijn weekend:)

Cybele's patch

Klinkt als een leuke dag. Mooie aankopen. Ik ga morgen. Ben heel benieuwd.

Mupminoes

Ik was er vrijdag ook en het was heerlijk rustig om alles goed te kunnen zien.