CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

woensdag 11 mei 2011

Orde scheppen

Woensdag is mijn vrije dag. Een keer in de twee weken heb ik dan 's morgens quiltingbee. Vandaag is een beeloze woensdag. Maar om toch met quilten bezig te kunnen zijn, heb ik me voorgenomen mijn quiltkamer op te gaan ruimen.
Ik moet jullie bekennen: tot nu toe is daar nog niets van gekomen.....

En waarom niet?
Omdat ik ben begonnen met alle quiltstofjes te ordenen die in de woonkamer liggen. Want daar liggen genoeg projecten, stofjes, restjes etcetera die ook eens moeten worden opgeruimd en eventueel naar de quiltkamer kunnen.
Dus heb ik me op de bank geïnstalleerd met om me heen:
- de afstandsbediening van de tv, want het is tijd voor Koffietijd

- koffie, het is immers tijd voor.....

- een plastic zak (de blauwe) waar alle restjes en rommel ingaan die in de prullenbak zullen verdwijnen

- doorzichte plastic zakjes waar kleine restjes in gaan. Of ze nog eens gebruikt worden, weet ik niet. Maar je kunt die restjes van 10x10 of groter toch niet zomaar weggooien??

- naast de blauwe zak zie je een oud hexagonprojectje in rood. Moet ik nog eens afmaken....

- daarnaast ligt een plastic zak met de kartonnen hexagonnetjes van mijn huidige bloemenquilt (die ik ook nog moet afmaken......)

- in de mand zitten stofjes, malletjes, boekjes van de projecten waar ik nu mee bezig ben: de Farmers Wife Quilt, de Harvest Garden en de Bloemenquilt. Deze mand heb ik altijd naast me staan als ik thuis aan het werk ben. Maar ook die mand moet worden opgeruimd, want daar zit ook vanalles in wat er niet in thuis hoort

- in de plastic doos op de grond zitten al mijn stofjes die ik voor de FWQ gebruik. .....En andere dingen die ook moeten worden opgeruimd....

- op de bank zie je mijn laptop staan, want tussendoor moeten er ook blogs geraadpleegd worden en daarop staat mijn kleine plastic doosje waar het naaigerei in staat wat ik bij de huidige projecten nodig heb

- en dan zien jullie allerlei stapeltjes stof. Die heb ik her en der in de woonkamer bij elkaar gesprokkeld en mooi (denk ik) opgevouwen. Deze stoffen lagen in mijn kasten, in laden, in de manden, overal!!!

- op de bankleuning ligt vooraan een plastic zakje waarin ik allerlei malletjes heb gedaan die ik ook overal ben tegengekomen. Vaak vergeet ik er op te zetten van welke project de malletjes zijn. stom stom. En nu bewaar ik deze malletjes toch maar voor de zekerheid. Misschien heb ik ze nog nodig...

- en op die lege plek op de bank, voor die kussens, daar zit ik nu. Niet te lang hoor, ik ga zo weer verder met ordenen. En dan breng ik wat ik niet meteen nodig heb, naar boven naar mijn quiltkamer. Of ik die vandaag nog ga opruimen, dat weet ik niet meer zo zeker.....

7 reacties:

Terray

Ik glimlach....want dit is zo herkenbaar.
Ik heb gisteren mijn chinese kast verkocht en nu heb ik weer een hoop ruimte in mijn hobbykamer, althans dat zou toch haast wel....Met net als jij moet ik eerst opruimen :-(
Succes met je opruimwoede

Lieve Groetjes
Tertia

quilting Jeannet

Oh, wat een erg klusje Marion, alleen al steeds bedenken wat gooi je nou weg en wat bewaar je ? 10 x 10 niet, maar 8 x 10 scheef geknipt ? Brrrr, ik heb van die hele grote ikea dozen.....héél véél.....maar of het handig is.....? sucses met je project!

vilterietje

zoiets zou ik ook eens moeten doen, heel vaak voorgenomen, maar altijd zijn andere dingen dan nóg belangrijker (gewoon geen zin)
en vanmiddag lekker in het zonnetje:)

pauline

Haha, ik ken het gevoel.....Het voordeel is dat je weer eens alles in je handen hebt gehad en weet wat je nog allemaal in voorraad hebt.
groetjes,

Marianne & Marie-José

o,o wat een verhaal, alles weg kleiner dan 10 bij 10, dat is nog wel heel groot hoor!!! Hoeveel projectjes ben je al tegen gekomen, waarvan je niet meer wist dat je ze ooit was begonnen. Leuk werkje hè. Wie weet welk leuk scrapproject er nog uit voortkomt. Veel succes met de verdere voortgang. En ... over veertien dagen is er weer een nieuwe vrije woensdag,gelukkig. Groetjes Marianne
Hopelijk houden we je niet teveel van je werk af met onze reacties (LOL)

Cisca

Wat een herkenbaar verhaal, heerlijk om te lezen!
Groetjes, Cisca

vilterietje

speciaal voor jou opgezocht: the cure
http://www.youtube.com/watch?v=i3E82WtyNFE&feature=fvst
ik ben nu te laat om het te plaatsen, maar het is inderdaad heerlijke muziek, met een lekker buikgevoel:)