CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

dinsdag 14 juni 2011

Hallo, daar ben ik weer

Ik heb al een hele poos niet geblogged. Dat kwam deels door drukte op mijn werk, maar ook omdat ik al een tijdje last heb van mijn rechter schouder en iets minder heb gecomputered en gequilt. Inmiddels gaat het alweer wat beter, dus mag ik van mezelf mijn hobby's weer oppakken.

Afgelopen weekend ben ik met mijn vriendin Slavia en een hele bus met andere mensen op tuinreis geweest naar Sussex en Kent. De foto hierboven is gemaakt in Pashley manor gardens.
De foto hierboven is gemaakt in Alfriston bij het Alfriston Clergy House. De voormalige pastorie was het eerste eigendom van de National Trust, aangekocht in 1896. Het huis, met een bijzondere hal, stamt uit de 14e eeuw. Achter het huis bevindt zich een kleine cottagetuin die rust uitstraalt en idyllisch gelegen is aan de Cuckmere River

Hierboven zie je een beeld van de tuin in Goodnestone Park. In de serre bij deze tuin hebben we heerlijke thee gedronken met zelfgebakken cake.

Dit is de tuin bij Nymans garden. Dit is een fantastische grote tuin met fraaie borders, exotische planten, prachtige bomen in een groot gazon met een zeer mooi panorama en historische gebouwen. Het gebouw is jaren geleden afgebrand en helaas niet meer opgebouwd. De enorme tuin, en vooral de rozentuin, zijn prachtig!


En deze laatste foto is genomen in Merriments Garden. Dit is echt een tuin voor de bloemenliefhebber. Er is enorm veel variatie aan planten en kleurencomposities, er zijn mooie doorkijkjes, vijvers en gazons. Achter in de tuin was een idylle voor vogels en eekhoorntjes.

Ons hotel was in Brighton. Ik dacht dat Brighton zo'n badplaats was van vergane glorie. Hoewel we Brighton zelf niet in zijn geweest (op onze vrije middag regende het echt vreselijk hard; weercijfer 1), konden we als we met de bus vertrokken en hotelwaarts keerden zien dat Brighton als badplaats weer in opmars is en zelfs hip is. Niet ver van Brighton, in Lewes, ligt een quiltwinkel. Ik had alle gegevens meegenomen - voor het geval - , maar helaas ook daar was geen mogelijkheid voor. Maar ik heb samen met Slavia heerlijk van deze reis genoten. Als het even kan, wil ik volgend jaar weer!!!

5 reacties:

pauline

Ik wil dan MEEEEEEEE!!!
tot morgen bij de scones of muffins, hihi.

Saskia

O, dat staat ook nog op mijn 'ik wil' lijstje!..
Mooi zeg!, zijn jullie met een reisorganisatie geweest? en zo ja, welke?

Lida

Wat een schitterende foto's van een gave reis! Jammer van die regen, maar wat heb je veel gezien, lijkt mij heerlijk om zoiets te doen! Nu lekker nagenieten, groetjes
Lida

Marion

@Saskia: We waren met een tuinvereniging uit de buurt. Zo'n zelfde soort reis was er op dat moment ook vanuit Groei&Bloei.

Heather Woollove

What wonderful photos! Thanks for sharing!