CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

woensdag 15 juni 2011

Why quilting is uniquely good for us

Op de laatste dag in Engeland had ik 's morgens nog wat tijd over voordat de bus vertrok. Op de tafel voor me lag de krant van die dag, dus ik dacht: kijk eens of er nog wat nieuws is gebeurd. Op pagina 5 viel mijn oog op dit krantenartikel met de kop "Why quilting is uniquely good for us".

Iets wat wij quilters natuurlijk al lang weten, wordt in dit krantenartikel bevestigd. Sterker nog: er is zelfs onderzoek gedaan door een team van de universiteit van Glasgow.

Uit het onderzoek blijkt dat quilten het welbevinden verbetert op een manier die fysieke en outdoor-activiteiten niet kunnen, en een creativiteit biedt die in de moderne wereld verstikt is geraakt. Quilten helpt het cognitieve, creatieve en emotionele welzijn, met name onder oudere mensen. Het gebruik van felle kleuren is opbeurend. De activiteit leidt af van de stress van het werk en quilten biedt uitdagingen, zoals wiskunde en meetkunde. Het verhoogt ook het zelfvertrouwen en heeft een belangrijke sociale kant.

Maar zoals geschreven: DAT WISTEN WIJ AL LANG !!!

3 reacties:

Heleni

We wisten het wel Marion, maar toch leuk dat 't nog eens verteld wordt.
Wat heb je trouwens een mooie reis gehad.

groet Heleni

Francien

Nou Marion...de professor is ook een quiltster blijkt...hoe kan het anders en misschien de vrouw van de reporter ook wel...leuk dat je het ons nog eens laat zien... het is zo waar!!
groetjes Francien.

Annemieke

Dank voor je berichtje. Zo te zien was je tuinreis ook echt de moeite waard. Ik vond het ook echt genieten. Mooi stukje hierboven! Ik vind dat het quilten best meer waardering mag krijgen in Nederland maar daar heb ik wel vertrouwen in.
Groetjes
Annemieke