CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

maandag 25 juli 2011

Oh schemerlamp, schijn een lichie op mij..


want zonder extra licht kan ik geen steek(jes) zien. Het is zomer, maar in plaats van lekker buiten zitten en genieten van een heerlijke zomeravond, zit ik binnen aan tafel met maar liefst 10 lampen aan!!! (8 lampen van de kroonluchter boven de eettafel en de schemerlamp met extra spot). Ik heb nog net niet de onlangs gekochte leesbril erbij nodig, maar het scheelt weinig....

Ik ben hier bezig om de grootmoeders bloementuin op een onderlap te appliceren. Dat is me nog een heel gedoe geweest. Uiteindelijk heb ik een oud tafellaken verknipt (want een quiltstof vond ik te zonde), waaraan ik 4 banen aan de buitenkant heb genaaid. Daarop heb ik de hexagonnentop gelegd en ben met applicatielijm gaan lijmen. Dat heb ik allemaal gisteren gedaan tijdens de herfstbuien. En nu heb ik een zijkant en de bovenkant geappliceerd. Nog twee kanten te gaan en dan is deze top klaar. De laatste hoek van de Farmers Wife Quilt zit er ook aan. Ik moet nu nog eens goed gaan meten hoe groot de randen moeten worden. Als het nog een tijdje zo'n herfstweer blijft, schiet het goed op met mijn quilts..

.. maar ik had liever gehad dat ze op me lagen te wachten tot september of oktober, als het volgens de kalender pas herfstachtig weer hoort te worden.

Laten we hopen dat we toch nog iets van zomer krijgen. Ik wil namelijk 's avonds buiten zitten, NIET BINNEN!!!

6 reacties:

Cisca

Ja, balen, hè! Laten we hopen, dat er nog wat mooi weer komt. Je bloementuin is mooi, ik heb het met mijn kleine bloementuintje ook zo gedaan, maar met de grote hexen schiet het niet op.
Mag ik je een tip geven wat betreft je licht? Ik heb met kantklossen geleerd, dat als je rechtshandig bent, je licht van de linkerkant moet komen, en ben je linkshandig, dan andersom. Anders zit je in je eigen schaduw. Zo te zien ben jij rechts, dus zet je lamp eens aan de andere kant, dat scheelt echt. Als ik het verkeerd gezien heb, sorry.
En nu maar hopen op die lange warme zomeravonden buiten, hè!
Groetjes, Cisca

vilterietje

chinees! zo klinkt het me allemaal in de oren, maar om te zíen............vind ik het allemaal prachtig. eigenlijk zou ik het ook allemaal liever in de herfst of de winter willen zien:)

vilterietje

ohjanogvergeten!!!!! laat die leesbril maarin de koker, want voor je het weet kun je niet meer zonder:)

Anja.M

Hier komt ook de ene quilt na de andere af omdat ik niet naar buiten kan, nou ja kan wel maar is me te nat en te koud !
Hoewel gisteren het wel meeviel bijna de hele dag zon hier.
Al een paar morgens slaat hier de verwarming aan het moet niet gekker worden midden in de zomer.
Je bloementop schiet wel lekker op zo :0)

Kathinca

Ja dat lijkt me ook wel wat ... buiten op het balkonnetje, sapje of wijntje erbij, quiltwerkje. Yumm! Leesbrilletje .. ik zit nog in de ontkennende fase maar geloof dat ik die binnenkort ook maar eens moet aanschaffen. Veel plezier met je bloementuin en farmers wife!

pauline

Vergeet je je bril morgen niet?????