CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

dinsdag 23 augustus 2011

Het quilten van de Farmers Wife Quilt kan beginnen


Ik weet het, ik ben een dag te laat voor de Farmers Wife Quilt update, maar gisteren was ik nog niet zo ver om weer iets te kunnen laten zien. Afgelopen twee weken zijn we naar Corfu op vakantie geweest (vandaar dat het hier zo stil was). Zaterdag zijn we teruggekomen, en nadat de vakantiewas was weggewerkt, ben ik gisteren naar Quiltwinkel Marij in Beek gereden om vulling te halen. Ik had nog wel vulling, maar die was net iets te krap voor deze quilt, dus dat durfde ik niet aan.


En omdat ik geen zin had om te rijgen, heb ik het oude tack-apparaat (of hoe het zo'n ding) uit het grijze stof gehaald. Gelukkig had ik nog alle benodigdheden. Eerst heb ik de drie lagen op de grond gelegd en hier en daar (in de kleine vierhoeken van de sashings) vastgetackt. En vanmorgen (nadat ik bij de kapper was geweest, kunnen jullie het zien????) heb ik de laatste loodjes (dit maal aan tafel) getackt.


Zo ziet de top er nu uit en het quiltwerk kan gaan beginnen!!! Ik moet wel nog even in mijn voorraad gaan kijken of ik nog over de juiste kleuren quiltgaren beschik. En ik wacht nog even af tot morgen, want dan is bij mij de tweewekelijkse quiltingbee en kan ik vast was quilt-raad-en-daad krijgen.

Foto's van de vakantie blog ik een andere keer. Ik heb ze nog niet van het fototoestel gehaald (quiltwerk gaat voor, hi hi).

10 reacties:

conny's quilts

Wat een prachtige top is het geworden Marion! Super. Hoeveel blokken heb je gemaakt? Succes vast bij het doorquilten.

pauline

Nu is die van jou ook klaar om te quilten. Ik heb er nog altijd veel plezier in en heb ondertussen 23 blokjes gequilt (en 1 driehoek).
Tot morgen,

Cisca

Wat lijkt hij op die van mij, hij is prachtig! Zo'n tack-apparaat is toch wel handig. En je haar zit erg leuk!
Groetjes, Cisca

peti

Geeft niks hoor, we kunnen best een dagje wachten op mooie foto's. Een beauty wordt het. Ik ben benieuwd hoe groot je quilt nu is, en hoe je nu gaat quilten. Na morgen weet je vast meer. Groetjes Peti

vilterietje

hij ziet er prachtig uit marion, met als je haartjes trouwens! ik hoop alleen dat je hem niet aan tafel "vast" hebt getagd, want dan heb je een probleem:)
veel plezier morgen en de groetjes aan iedereen!

carina

Erg mooi geworden hoor. Ik heb het boek net aangeschaft. Heb je alle malletjes uitgeprint? Of per blok? Nou het is een bijna afo zalig toch?

Guusje,

Wat is hij mooi geworden, prachtig en wat goed dat je kunt gaan quilten. Het is ook echt quiltweer, veel plezier erbij.

Daniëlle

Prachtig joh!!! Heel veel plezier met het quilten! Fijn dat je weer thuis bent! Liefs, Daniëlle

Handmade by Mai

Sucees met quilten. Ik gebruik dat tack-ding altijd, geweldig

Anoniem

Super mooie quilt!!!
groetjes Marijke