CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

woensdag 30 november 2011

Camelot en een oudje


Vandaag laat ik jullie het eerste en tweede blok zien dat ik heb gemaakt van de Camelot quilt. Ik krijg deze patronen elke maand van Janine inclusief stofjes. Ik hussel wat met de stofjes van Janine en die van mij, en dan komen deze blokken tevoorschijn. Het eerste blok was erg gemakkelijk. Het tweede (rechts) was al wat moeilijker met meer ronde vormen. Janine had deze vormen geappliceerd, maar ik heb ze gewoon aan elkaar genaaid. Als je maar genoeg speldjes zet, kan dat best. Ben benieuwd naar het derde blok, dat ik al op een blog langs heb zien komen. Maar daar moet ik nog even geduld voor hebben....

En het wordt tijd dat ik jullie dit oudje ook eens laat zien. Herkennen jullie het patroontje? Daar zijn heel wat dames tegenwoordig in het klein mee aan de slag als vingerhoedjesquilt. Mijn patroon is wel een stuk groter. Daar past wel een kindervuistje in!


Ik heb de quilt in 1998 gemaakt (ff gespiekt op het label) toen Teun verhuisde van het kleine bed naar een groot bed. Daar moest natuurlijk ook een grote quilt op liggen!! De quilt is gemaakt van Roberta Horton stofjes. Die waren toen hot. De stofjes zijn erg dun, wat ertoe leidt dat de quilt helemaal niet warm is. Hij ligt inmiddels niet meer op Teun z'n bed, maar ligt regelmatig op een van ons als we op de bank een quilt over ons heen willen (en dat komt best vaak voor). Is 't nog te koud met deze quilt, gooien we gewoon een andere quilt erbij.

Inmiddels ben ik voor Teun een nieuwe quilt aan 't maken (Hope), waarover binnenkort een update.

10 reacties:

Lida

Leuk die mooie en blijkbaar geliefde oude quilt! Je blokken zijn ook prachtig! Groetjes
Lida

Marianne & Marie-José

Leuke quilt uit een leuke periode.De vingerhoedjes blijven mooi, groot of klein het maakt niet uit.
Had vanmorgen graag even willen komen buurten, maar het is me niet gelukt.Misschien de volgende keer.
De camelot ziet er prachtig uit.
Groetjes Marianne

katrien

Hele mooie blokken en een leuke vingerhoedquilt.

vilterietje

oh die camelot is echt heel bijzonder en onder die vingerhoedjes zou ik me heerlijk prettig kunnen voelen :)))

Anja.M

Ja die Camelot quilt is ook al zo mooi, het lijken inderdaad niet allemaal makkelijke blokken.
Leuk die vingerhoed quilt, ik wil er ook een gaan maken, niet van die kleine maar ook een groter formaat.
Heb inmiddels al een stapeltje liggen van rest stoffen.

Gonny

Vanmiddag stofjes uitgezocht die misschien bij het quiltje voor ML gebruikt worden en ik ben zo gek om morgen inderdaad de naaimachine mee te nemen. Of er wat van komt... Moet haast wel, willen jullie over twee weken resultaat zien.

Daniëlle

Geweldig!!! Dezelfde sfeer als de quilt van RH stofjes die ik pas af heb!! Ja, dun waren die stofjes wel, hier zit er Hobbs tussen, voelt wel lekker aan hoor. Werkse aan de nieuwe quilt! liefs, Daniëlle

sylvia

Dat was een vroege vingerhoedjesquilt!!! Je was vast de eerste........;)
en mooie kerststitcherietjes, leuk om te doen, he?!
groetjes, Sylvia

Nelleke

Hallo Marion wat leuk om jou blokken van de Camelot te zien ze zijn erg mooi geworden en ook ik appliceer ze niet maar naai ze gewoon aan elkaar ik vind de patronen mooi passend.Alleen moet ik wennen aan de grootte van de blokken het zijn wel reuzen!!De vingerhoedquilt is ook lekker scrappy.Groetjes en een fijn weekend Nelleke

Diny

erg leuk deze grote vingerhoedquilt! Ik heb er een die een stuk kleiner is maar ben er wel trots op temeer omdat ik nog niet zolang aan het quilten ben. leuke site heb je. groetjes.