CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

zondag 8 januari 2012

Huisje nummer 4: voor mijn moeder


Huisje nummer 4 is klaar.
Dit huisje draag ik op aan mijn moeder.
Mijn moeder is dik 50 jaar getrouwd geweest met mijn vader en heeft twee kinderen gekregen (mijn broer en mij). Ze is nog van het ouderwetse soort; het soort dat tot in de puntjes zorgt voor haar man en kinderen (zo had mijn vader gedurende zijn getrouwde leven nooit een boterham hoeven smeren en zorgde mijn moeder dat hij zijn 24 pillen op tijd nam). Haar leven heeft in het teken gestaan om te zorgen voor mijn vader, haar kinderen en kleinkinderen. Nu mijn vader is gestorven, moet mijn moeder nieuwe invulling geven aan haar leven. Ik denk dat haar dat wel gaat lukken. Ze is van het zorgende type, maar in de loop der jaren heb ik ook gemerkt dat ze een sterke vrouw is, die weet wat ze wil. Waar ik kortgeleden pas achter kwam, en wat ik heel mooi vind, is dat mijn moeder al heel lang een schriftje behoudt met krantenknipsels met spreuken. Voor bij een geboorte, jubileum, huwelijk of voor bij een afscheid.

Waarschijnlijk vindt iedereen dat wel van zijn eigen moeder, maar mijn moeder is echt de liefste en beste moeder van de hele wereld!

13 reacties:

katrien

Leuk huisje voor je mams.
En ja je mams zal wel super zijn.

Guusje,

Wat een mooi huisje voor je moeder. En fijn dat je zo'n goede band met haar hebt die had ik ook en ik kijk daar nog steeds met veel plezier op terug.

Bertie

Leuk om je verhaal te lezen, ik had ook zo'n moeder! Je huisje is prachtig:)

Lida

Weer een mooi huisje en wat lief de opdracht ervoor, ja moeders zijn heel speciaal, groetjes
Lida

Heleni

.........!! Hier word ik stil van...

groet Heleni

vilterietje

je moet wel een heel bijzondere moeder hebben:)

Diny

Fijn dat je zo liefdevol over je moeder spreekt en dit huisje past daar bij. groetjes.

Gonny

Huisjes met een verhaal..... Dat wordt een gevoelswaardevol prachtig dorp/stadje....

sylvia

Een lief verhaal over je moeder: het zou inderdaad de mijne kunnen zijn!
Mijn moeder is nog erg verdrietig en wij hebben een tijdje voor hun gezorgd ( de bekende rollen die omgedraaid werden)!! Maar ze is zo sterk dat ze nu, na ruim twee maanden, alweer aardig grip op haar leven heeft en weer dingen begint te ondernemen.......chapeau voor die moeders van ons,he?!
groetjes, Sylvia

Cybele's patch

Lief idee om een huisje aan je moeder op te dragen. Natuurlijk heb jij de liefste moeder van de wereld net zoals ik de liefste moeder van de wereld had. Geniet maar uitbundig van het feit dat ze er nog is. Wat zou ik mijn moeder graag mijn frutsels laten zien.

Ellen

Wat een goed idee een huiske voor je moeder en heerlijk om zo'n sterke band met haar te hebben.
Veel bouwplezier hoor.
Groetjes, Ellen

Aart

Fijn dat we onze gevoelens kwijt kunnen in de dingen die we maken. Fijn dat jouw moeder voor jou de liefste is, de mijne is lief voor mij en ook bijzonder. Sinds het overlijden van mijn vader, vandaag 5 maanden geleden, heb ik ook gemerkt dat ik een sterke moeder heeft. Omdat mijn vader in reservetijd leefde, is mijn moeder zich in stilte gaan voorbereiden. Ondertussen zijn zijn kanaries verkocht, de auto is terug naar de dealer, ze heeft een bed voor zichzelf gekocht en het huis staat te koop. Dat zijn een hoop veranderingen in korte tijd. Denk aan het lied van Karin Bloemen, een moeder kent je vroegste vroeg.
http://quiltaart.blogspot.com

Mascha

Wat schrijf je lief over je moeder. En wat zal ze het moeilijk hebben maar gelukkig heb ze een hele lieve dochter.
Groetjes Mascha