CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

vrijdag 6 april 2012

Huisje nummer 13: voor mijn broer Frank


Mijn quiltwerk ligt in verschillende bakjes en over stoelen en kijkt me aan. En het roept: pak me vast en doe wat met me! Zet een steekje!! En dan zeg ik: ja, dat wil ik ook, maar ik moet nog dit en dat en het is druk op het werk en ik moet weer wat extra bewegen want anders kan ik een hele nieuwe zomergarderobe gaan kopen... Maar mijn pie & tart, HOPE-quilt, farmers wife, camelot en de huisjesquilt, ze willen allemaal dat ik wat met ze doe zodat ze kunnen uitgroeien tot een mooie quilt waar ik trots op kan zijn...
En dan is er de regiodag over 2 weken. Is alles klaar daarvoor? Antwoord: nee.
Maar dames, geen nood. Dat komt goed. Want vanmiddag komt Pauline naar me toe en dan gaan we alles doorspreken. En dan wordt de regiodag van 20 april in Limburg weer net zo'n feest als alle eerdere regiodagen.

Over feest gesproken. April is in onze familie een echte feestmaand. Met in die feestmaand nog een speciale feestweek: afgelopen woensdag, 4 april, was mijn moeder jarig (heeft al een huisje van me gekregen) en vandaag is mijn broer Frank jarig. Voor hem heb ik dit huisje gemaakt (ik heb in goede tijden wat vooruit gewerkt met de huisjes. Dat is net zoiets als sparen. Dat heb ik ook met de paplepel in gekregen met het Duitse spreekwoord Sparen in der Zeit, dann hast du in der Not). Met stofjes is dat misschien net zo. Hoevelen van ons kunnen met de huidige voorraad stofjes nog een mensenleven vooruit??

In ieder geval: Frank krijgt van mij een huisje. Omdat hij mijn broer is. Omdat, hoewel we elkaar niet vaak zien, hij er is als ik hem nodig heb. De grootste hulp die ik van hem heb gekregen is, dat hij mij ten tijde van mijn scheiding heeft geholpen zodat mijn zoon en ik in ons huis konden blijven wonen en verder zijn er wel 1000 kleine dingetjes wat maakt dat hij me dierbaar is. Vandaag dus een huisje voor Frank. En vanavond een stukje vlaai ter ere van zijn verjaardag voor mij! Hmmmmm

4 reacties:

Aart

Succes met je voorbereidingen voor de regiodag! Wij, in Gelderland-West, gaan jullie voor op 16 April. De stoffen zijn gisteren gesneden en er zijn pakketjes van gemaakt. Straks ga ik de workshop uitprinten. Het wordt onze eerste regiodag, dus spannend!
Geniet van je Frank Vlaai, gefeliciteerd!
http://quiltaart.blogspot. com

Lida

Succes met de voorbereidingen, veel plezier met de huisjes en gefeliciteerd met je broer! Fijne paasdagen
Lida

Gonny

Gefeliciteerd met Frank en de groetjes aan Pauline maar tegen de tijd dat je dit leest zal ze wel al weg zijn.
Fijne Paasdagen.

sylvia

wat ben je toch een lieverd om voor iedereen die je dierbaar is een huisje te maken!!
Of ze nu jarig zijn of ziek!!
geweldig vind ik dat!!!