CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

vrijdag 28 september 2012

Huisjes 28 en 29 voor Frits en Paula


Huisje nummer 28 (boven) is voor Paula en huisje nummer 29 (beneden) is voor Frits.
Paula en Frits zijn een echtpaar en twee hele lieve mensen. Ik ken hen nu al een hele tijd, vanaf dat mijn ex-man samen met Frits de fietsclub Gaef Gaas oprichtte (ik denk nu zo'n 17 jaar geleden). Inmiddels, na enkele vervelende valpartijen op de fiets waarbij Frits steeds iets brak, heeft Frits zijn racefiets weggedaan. Maar bij alle feesten en partijen van de fietsclub is hij aanwezig (en Paula meestal ook hoor!). Al moet ik bekennen dat, sinds dat Frits niet meer de voorzitter is, er minder gefeest wordt. Of komt het gewoon omdat we ouder zijn geworden? Frits is ook enkele jaren de voetbaltrainer geweest van mijn zoon Teun. Frits is zo iemand die 's avonds ineens voor je deur staat om even te checken hoe het met je gaat, waarbij dan wel een biertje of een glas wijn gedronken moet worden ;-)

Paula is net zo'n lief mens als Frits. Bij Paula heb ik altijd het idee dat ze alles doorheeft. Ze is rustig, bekijkt zich de dingen, en vindt er het hare van. Maar ze kan gelukkig ook ontzettend maf doen. Toen mijn ex-man Paul ziek werd (ALS) heeft zij hem, samen met vrienden, reflexzonetherapie gegeven om zo te proberen de ziekte te vertragen, en elke dinsdag koken zij of Frits voor hem (en voor Teun als hij die dag bijvoorbeeld in verband met vakantie bij hem is). En dat al meer dan vier jaar.

Die twee hebben elk een huisje verdient!