CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

donderdag 4 oktober 2012

Huisje 30 voor de 50e verjaardag van Paul

Het 30e huisje dit jaar is voor Paul, mijn ex-man en de vader van Teun. Paul is vandaag 50 jaar geworden. Je 50e verjaardag is altijd wel een mijlpaal, maar voor Paul is het dat zeker. Paul lijdt aan de ongeneeslijke ziekte ALS (Amyotrofische Lateraal Sclerose). ALS is een spier-zenuwziekte waardoor de zenuwcellen in het ruggenmerg en de hersenen langzaam afsterven. Gemiddeld leeft iemand nog maar 3 jaar nadat de diagnose is gesteld. Bij Paul is de diagnose 4,5 jaar geleden gesteld. Destijds hadden we dan ook alleen maar kunnen hopen dat hij zijn 50e verjaardag nog zou mogen vieren.

Ik heb het huisje gemaakt van de HOPE-stofjes, waarvan ik ook een quilt aan het maken ben voor Teun. Een deel van de opbrengst van deze stofjes gaat naar onderzoek naar de oorzaak van ALS. Ik zag onlangs op diverse blogs foto's van St Marie Aux Mines. Daar was ook Mark Dunn die o.a. deze stofjes een nieuw leven heeft gegeven. Deze foto heb ik van het blog van Jacqueline van The Log Cabin geleend. Hier staat Mark voor een oude quilt, gemaakt van dezelfde lapjes.

De ziekte ALS heeft het afgelopen jaar gelukkig heel veel aandacht gekregen. Onder andere door de zeer confronterende bilboards en spotjes (.. niet voor mij, want ik ben al overleden) en door de duik van vele mensen, maar ook prinses Maxima in de grachten van Amsterdam. Het is heel belangrijk dat er namelijk geld komt om onderzoek te doen naar de oorzaak van deze ziekte. Want dan pas kan er ook naar een geneesmiddel worden gezocht. Paul zet zich ook op allerlei manieren in voor het bekendheid geven aan ALS. Voor zijn inzet is hij gisteren onderscheiden in de orde van Oranje Nassau. Hier staat hij met onze burgemeester op de foto.


Het huisje van vandaag is dus voor Paul. Ik wens Paul en Teun dat ze nog zo veel mogelijk tijd samen kunnen hebben.

10 reacties:

Birgitte aka Bietje

Wat een ontroerend verhaal. Mijn wens voor Paul (en Teun, en ook voor jou) is dat Paul alle records gaat breken. Hij had maar 3 jaar, heeft er al 4,3 op de teller staan. Dus er kunnen nog wel vele jaren bij. Proficiat.

feltfree på Åsly

Hoop voor Paul en jullie die hem dierbaar zijn dat er nog vele leuke uurtjes volgen.
Gefeliciteerd.

Lida

Een heel bijzonder huisje voor een heel bijzondere man, ik sluit mij graag aan bij jouw wens voor Teun en zijn vader!
Fijne dag
Lida

Mascha

Wat een bijzonder verhaal. Ik sluit me helemaal aan jouw wens. Dit huisje wordt hierdoor helemaal speciaal.
Groetjes, Mascha

Gonny

Beetje late reactie (en we hebben elkaar net nog gezien) maar daar Willem vrij is zit hij voor zijn hobby veel achter de PC en nu dus van wegen voetbal achter de TV.
Feliciteer Teun maar met de verjaardag van zijn Pa en Paul met de onderscheiding en zijn verjaardag.

Hilde

Wat een mooi verhaal voor zo'n moedig mens! Proficiat met de mooie onderscheiding!

Annemieke

Wat een ontroerend bericht en wat boft Teun met een moeder die op zo'n manier ( bewonderend en liefdevol) over zijn vader ( haar ex-man) kan praten!!! Daar kunnen veel ex-partners een voorbeeld aan nemen.

Daniëlle

Ben er stil van ... Paul is dan de vierde persoon van wie ik weet dat hij ALS heeft. Petje af voor jullie allemaal hoor! Liefs, Daniëlle

Marijke

Hier heb ik geen woorden voor...
Ik wens jullie nog veel mooie momenten in de tijd die nog komt samen!

Marijke

carine

Ik sluit me aan voor de steun aan Paul en Teun, want ik weet hoe het is mensen met A.L.S van heel nabij te volgen, ik heb mijn oudste broer vorig verloren, nu volgt mijn jongste broer, deze mensen zijn bewonderends waardig hoe ze dit moeilijk proces moeten doorlopen. Ja er is nog geen doeltreffend middel gevonden, daarom steun ik deze mensen met hart en ziel. Veel sterkte gewenst en ben in gedachten maar ook in daden bij jullie!! Groetjes vanuit Brugge-België