CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

donderdag 20 december 2012

Camelot wordt Swentibold

Ik heb geen idee welke blokken van de Camelot ik jullie al heb laten zien. Ik weet in ieder geval zeker dat het deze niet zijn, dus hierbij mogen jullie ze aanschouwen! Ik krijg elke maand een pakketje met het patroon en stofjes toegestuurd van Janine.  Ik probeer altijd een eigen draai aan het blok te geven door eigen stofjes toe te voegen. Soms voeg ik veel eigen stofjes toe, maar soms ook nauwelijks. De blokken hierboven en hieronder hebben nauwelijks eigen stofjes nodig gehad.
Ik zag op diverse blogs ook andere namen langs komen voor de Camelot blokken. En omdat een quilt toch ook een eigen naam moet krijgen, heb ik besloten om mijn quilt de Swentibold te noemen. Kennen jullie het liedjes van de Belgische popgroep Clouseau? Zij zingen: "Welkom in het land van Swentibold, welkom in het aards paradijs. Welkom in het land van Swentibold, welkom in dit feestpaleis"
Dat land van Swentibold bestaat echt. Het ligt in het smalste deel van Nederland in Limburg, daar waar ik woon en geboren ben. Swentibold komt van koning Swentibold, die leefde in de 9e eeuw. Hij was koning van Lotharingen.
Dus moet mijn Camelotquilt gewoon Swentibold komen te heten!

Zoals jullie zien heb ik de rand van een okergele stof gemaakt. Ik moet nog 1 blok maken: blok nummer 16. Daar krijg ik het patroon pas van in januari. Mijn quilt gaat 15 blokken groot worden: 3x5. Dan krijg ik ongeveer de maat van een eenpersoons quilt. Blok nummer 1 zal geen deel gaan uit maken van de quilt. Het blok is ongeveer 1 cm groter dan alle andere blokken. Ik heb al eens gedacht dat dat kwam doordat Janine eerst een gekopieerd patroon had gestuurd. Maar ik heb het gekopieerde patroon met het originele patroon vergeleken, en die twee zijn even groot. En omdat ik er toch geen 16 nodig heb, blijft die er gewoon uit. Misschien dat-ie een plaatsje op de achterkant van de quilt krijgt....

9 reacties:

Wilma Kuin

Keigoed!! Ze zijn prachtig,..

expat quilter returns home

wat zijn je blokken mooi en wat een leuke en toepasselijke naam heb je bedacht voor je quilt.
ik ben er ook aan bezig, nu blok 13 en 14 onderhanden. heerlijk werkje.
fijne feestdagen en tot in het nieuwe jaar!!
Rose-Anne

Terray

Jaaa LEUK die naam. Ik zag de titel van je blog en moest inderdaad gelijk aan dit liedje van Clouseau denken (vroeger was ik een fan ;-) ) Ik vind het dus super bedacht!!
En okergelestof.....Oker...heette zo niet t album van Clouseau waar het liedje Swentibold op staat??

Groetjes
Tertia

Grit

Wunderschöne Camelotblöcke.
Liebe Grüße Grit

Supergoof

Geweldige naam voor een geweldige quilt!
:o)

katrien

Wat een mooie rondjes.

Guusje,

Wat een mooie blokken en wat heb je een mooie naam voor de quilt.

Gonny

Helaas het bekende: op de foto komt de okergele kleur niet helemaal tot uiting. Maar ik weet hoe het er echt uitziet: PRACHTIGE combinatie!!!!!!!

marion

goede tip, ik ga mijn eerste blok eens meten.......