CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

zondag 30 december 2012

Van 2012 naar 2013





Ik zie langs verschillende blogs een jaaroverzicht langskomen. Waar iedereen mee bezig is geweest en een mooie foto van alle affo's. Ik dacht: laat ik ook eens in mijn bloglijst kijken waar ik mee bezig ben geweest en of ik ook quilts heb afgemaakt.

Nou, dat valt behoorlijk tegen. Ik heb dit jaar helemaal geen enkele quilt afgemaakt. Maar het lijkt er op dat het nieuwe jaar 2013 een jaar van de affo's zou moeten worden, want de stand van zaken is als volgt:

Farmers Wife Sampler Quilt: ben ik aan het quilten. Heeft wel een tijdje stil gelegen omdat-ie zo warm is op de schoot als ik quilt. Heb het quilten nu, deze vrije dagen tussen kerst en nieuwjaar, opgepakt. Dus dat moet toch goed komen in 2013!?

Huisjes: dit jaar heb ik meegedaan aan de huisjesquilt: building houses from scraps. De 42 huisjes zijn klaar. Nu moeten ze nog aan elkaar gezet worden en een leuke rand bedenken. Zal het lukken om deze quilt in 2013 helemaal klaar te krijgen?

Pie and Tarts: hier heb ik weinig van laten zien op mijn blog, maar zo nu en dan werk ik aan deze blokken. Ik heb zo'n 20 blokken klaar. Nog genoeg te doen. Het maken van de ronde blokken met de papiertjes is wel een handig werkje voor in de trein. Dus ik hoop deze vakantie nog een boel taartstukjes te kunnen knippen zodat ik me in de trein naar en van het werk niet hoef te vervelen.

Swentibold (a.k.a. Camelot): Mijn Swentibold quilt ligt goed op schema. Begin januari zal ik het laatste blok per post ontvangen. Als ik dat meteen maak, zou dit wel eens de eerste top kunnen worden die in 2013 klaar zal zijn.

Hope: Deze quilt ligt al een tijdje stil. Het is een quilt voor mijn zoon ter herinnering aan zijn vader die aan ALS lijdt. Een deel van de opbrengst van de Hope-stofjes gaat naar onderzoek naar deze ziekte. Gelukkig leeft de vader van Teun nog steeds, ondanks dat het nu bijna 6 jaar geleden is dat deze ziekte bij hem werd vastgesteld. Ik denk dat ongeveer de helft van de top klaar is.

Kerstquilt: vorig jaar heb ik rond de kersttijd wat stitcheries gemaakt en de rest van het jaar laten liggen. Deze kerstperiode heb ik daar blokken omheen gemaakt. Het kost maar weinig moeite om de blokken vervolgens met de naaimachine aan elkaar te zetten zodat ik de quilt misschien wel met kerst 2013 kan ophangen.

... en dan liggen er nog twee tops die gequilt moeten worden: de hexagonnetjesquilt en een sampler (maar daar past de rand niet goed van, dus die moet ik eerst weer lostornen).

Ik heb dit jaar meegedaan aan de hartenruil en de kerstruil.

En mijn plannen voor volgend jaar? Niets nieuws beginnen voordat de voorraad onder handen werk enigszins is geslonken! Nou ja, het idee voor de regiodag in april is klaar en er moeten natuurlijk enkele voorbeelden komen.... en er liggen nog leuke stofjes op een project te wachten... en ik heb hele leuke patroontjes gezien voor restverwerking (want resten, die heb ik inmiddels ook al genoeg)! En ik ben van plan te blijven bloggen. Ik zie dat ik dit jaar een gemiddelde heb gehaald van 1 blog per week. Ook dat moet toch minstens kunnen in 2013?

Ik wens alle bloggers en lezers een heel goed einde van 2012 en een fantastisch begin van het nieuwe jaar 2013!




5 reacties:

Guusje,

O maar ik vind dat je toch heel veel hebt gedaan hoor. En allemaal zo mooi. Voor jullie ook een hele fijne jaarwisseling en een goed, gezond, creatief en spetterend 2013 gewenst.

Klazien

Ja, wat heb je veel gedaan afgelopen jaar, mooie projecten hoor !
Voor 2013 alle goeds !

katrien

Toch heel wat gedaan hoor.
Fijne jaarwisseling en alle goeds in 2013.

Hilde

Volgens mij heb jij echt niet stil gezeten het afgelopen jaar! Jij ook een gezellige oudejaarsavond en een goed en creatief 2013

Marianne

De kerststitchery is leuk. Kan het niet allemaal lezen, maar het zullen wel kerstwensen zijn. Een heel leuk idee. Zit zelf nog even in de kinderquilts maar dan wordt het tijd voor wat anders weer.
Een gelukkig en gezond 2013 nog met hopelijk nog veel tijd voor je hobbies.
Groetjes van Marianne