CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

vrijdag 19 juli 2013

Herstelwerk

Ik weet het.  De heb al een hele tijd niets meer op mijn blog geschreven. Dat komt omdat ik ook weinig quilterigs te melden had.
Eerder dit jaar had ik de top af van de Camelot/Swentibold-quilt. Alleen de randen moesten nog, maar dat bleek nog een probleem: Ik dacht dat al mijn blokken 40cm waren, dus dat zou mooi moeten passen.  Maar toen ik ging meten, kwam ik echt enorme verschillen in maat tegen.  Met mijn maatjes van de quiltingbee overleg gehad.  Wat is nu -waarschijnlijk het probleem? Ik heb de driehoekjes op de hoeken van elk blok in de verkeerde richting geknipt, dus niet recht van naad.  Nu ben ik alle driehoekjes aan de buitenranden van de quilt aan 't vervangen.  Als dat nog niet goed genoeg blijkt te zijn, ga ik ook de driehoekjes binnen in de quilt vervangen.  Echt herstelwerk dus..... gelukkig kan ik van het heerlijk weer genieten (wel onder de parasol).

2 reacties:

Gonny

Jammer van het werk maar beter nu veranderen dan blijven ergeren aan het niet kloppen/mooi zijn.
Tot woensdag.

Saskia

Achteruit werken is niet fijn! Maar als het er mooier door gaat worden.... Of in ieder geval passend, dan is het de moeite waard. Ik ben ook niet zo'n goede met recht van draad. Sterkte! ;-)