CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

zondag 10 november 2013

Nieuwe uitdaging en armbandje gevonden op de regiodag



Eigenlijk zou ik mezelf best een ervaren quiltster mogen noemen. Met mijn 47 jaartjes quilt ik toch al zo'n 23 jaar. Dat is bijna de helft van mijn leven. En toch is er iets (ach, er zijn eigenlijk nog wel veel meer dingen....) dat ik nog steeds niet goed onder de knie heb. Vroeger vond ik het zelfs een vies woord: 
APPLICEREN !!!!

Maar met al die mooie applicatieprojecten die op het internet om je oren vliegen, vond ik het toch tijd om de stoute schoenen maar eens aan te trekken. Ik ben op applicatiecursus gegaan. Na de eerste les (1 maand geleden) wist ik nog niet zo goed of ik het leuk vond of niet. Mijn blaadjes hebben nog rafelige randen en ronde puntjes. Maar na de 2e les van gisteren heb ik toch wel de smaak te pakken. Ik heb een applicatietafeltje ingericht en ben er gisteren niet meer vandaan gekomen. Nu ligt mijn arme kerstquilt, die nog drie randen gequilt moet krijgen, opgevouwen op de bank. Maar gelukkig is-ie niet alleen.....


De quilt wordt lekker warm gehouden door het Tigger-beest. Hij is er niet helemaal blij mee dat-ie is opgevouwen. Voordat-ie ging liggen heeft-ie nog eerst zitten stoeien met de quilt om hem uit elkaar te krijgen, maar dat is hem niet gelukt. Ach, dan maar zo slapen....  

Nog even een oproepje voor de deelnemers aan onze regiodag van afgelopen vrijdag: er is op de parkeerplaats een armbandje gevonden. Als jij je armbandje bent verloren, of een van je quiltvriendinnen, bel of mail me, en dan breng ik je in contact met de vindster.

Het regent en het voetballen van vanmiddag is afgelast. Dus dit wordt een heerlijke handwerkzondag.

Groetjes van Marion

5 reacties:

marie-louise

Nou het blok is heel mooi geworden Marion.
Als je eenmaal de smaak te pakken hebt wordt het een verslaving.

Karen

Your applique project looks good to me. I used to think I could not do applique but with practice, I am happy with it.

Saskia

Goed hoor! Ik liep ook altijd met een grote boog om appliqueren heen. Veel oefenen, en geduld hebben. Hierbij moet je geen haast hebben ;-) Je blok ziet er mooi uit!

Guusje,

Het ziet er erg mooi uit gewoon doorgaan. En wat leuk slapen op de quilt zo bekend.

Ineke van den Akker

Ziet er goed uit.