CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

zondag 29 december 2013

Affo nummer 2 van deze winter: Hoop


Hij is klaar. Op zijn 19e verjaardag, 27 december, heb ik mijn zoon Teun deze quilt kunnen geven: HOOP.
Hij is gemaakt van stofjes van de serie Hope van Howard Marcus voor Moda (Collections for a cause). Een deel van de opbrengst van deze stoffen gaat naar onderzoek naar de oorzaak van ALS.


Ik heb de quilt de naam gegeven van de stoffenserie: HOOP. Dit omdat ALS-patiënten tot nu toe geen hoop hebben op genezing. De diagnose ALS betekent helaas nog steeds een doodvonnis. 

Ik heb in enkele vierkantjes tussen de sterren het woord "hoop" gequilt.
 

Ondanks de bloemenstofjes vind ik het toch wel een mannenquilt geworden. Moet natuurlijk ook voor een 19-jarige!


Ik heb de laatste weken hard gequilt om de quilt voor de verjaardag van Teun af te krijgen. Dat ging niet altijd even makkelijk. Tigger had deze quilt al snel tot de zijne gemaakt. Zodra de quilt op de bank lag lag hij er op. En als ik wilde quilten wist hij van geen wijken.





Nu is de quilt klaar. En wat doet Tigger? Hij blijkt precies in de quiltring te passen. Ook dat slaapt, bij gebrek aan een quilt, goed!



13 reacties:

Anita Vlijtige Handjes

Mooie stofjes. Het is een prachtige warme stoere jongens quilt geworden. Een dierbare herinnering.

Quilt Quebbel

Hallo Marion,
Wat een prachtige quilt voor je zoon Teun. En Tigger heeft ook een eigen plekkie gevonden!!
Groet van Maria.

pauline

Tja, wat moet je hier nog opzeggen? Ik word er stil van. Je hebt het mooi verwoordt. Een dierbare herinneringen voor Teun.

Anoniem

Geweldig geworden, Toos

Ineke van den Akker

Prachtige Quilt. Dat ik dit nu moest tegenkomen. Ik voel met je mee.
veel liefs,
Ineke

Aart

Zeker een mooie quilt geworden! Stoer en dierbaar.
http://quiltaart.blogspot.nl

quilting Jeannet

Ik vind hem prachtig geworden.

Anoniem

WAW!!! Wat een prachtquilt. Ben er verliefd op (lol)

Groetjes
Christine

Klara's Quilthoekje

Een dierbare herinneringen en een prachtige quilt. Erg mooie stofjes gebruikt. Wat zal je zoon daar blij mee zijn!

Guusje,

Wat een mooie quilt. En alsnog gefeliciteerd met je zoon. En dan die Tigger geweldig. Fijne jaarwisseling en een goed. Gezond en creatief 2014.

Nardy

Het is een prachtige quilt geworden!

Marianne

Teun al 19 , wat gaat de tijd toch snel. De quilt is erg mooi geworden. Ik heb nog net meegemaakt dat je de stoffen hebt gekocht, voor ik ziek werd. Hij is heel erg mooi van kleur. De naam HOOP is erg goed gekozen, want hoop is er dat er ooit een medicatie of andere genezing voor deze ziekte wordt gevonden.
Een hele prestatie dat je hem nu al klaar hebt en ook nog zelf gequilt.
Groetjes aan allemaal van Marianne

Babette

Hoi Marion,

Ik had al een berichtje geplaatst bij je prachtige quilt op facebook, maar toch ben ik even het verhaaltje gaan lezen op je blog. Ik wens jullie alle goeds toe! Je geliefde of ouder moeten missen is vreselijk zwaar.
Je maakt ontzettend mooie dingen en je hebt een leuke blog dus ik wil je graag blijven volgen en ik heb je net op mij blog geplaatst.

Lieve groetjes, Babette.