CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

zaterdag 12 april 2014

Regiodag Quiltersgilde Limburg



Ik heb een al een tijdje niet meer geblogd. Beetje druk met werk en weinig tijd om te handwerken.
Maar voor de regiodag van het Quiltersgilde maak ik altijd weer tijd!
Gisteren was het weer zo ver. 120 dames kwamen naar Maasbracht voor een gezellige dag.
Het thema van de dag was Japans.
Quiltwinkel Marij was aanwezig met Japanse stofjes en garens, Boekhandel van de Moosdijk had Japanse boeken bij zich en Malou en Berry van Sashiko Europe hebben ons de geschiedenis en de techniek van Sashiko geleerd.


In de ochtend hebben de deelnemers een klein onderzetje gemaakt en in de middag legde Marloe de basisprincipes van het patroontekenen uit. Dat is nog niet zo makkelijk! Je moet er toch een beetje wiskundig inzicht voor hebben.


Daarna was de Show&Tell met veel mooie quilts
Voor alle foto's (met dank aan Gonny) kun je klikken op deze link: foto's regiodag
Over enkele dagen zal ook in de linker kantlijn een diavoorstelling met de foto's verschijnen, maar om een of andere reden lukt dat niet meteen nadat ik de foto's heb geupload. Dus even geduld aub!



2 reacties:

Carin Wijnand

Hi Marion, Leuk om te lezen over de regiodag. Dank jullie wel voor een gezellige dag. Roosmarie en ik waren er voor het eerst en hebben het reuze naar onze zin gehad. gr. Carin

Kasaloena Quilts enzo

Hallo, mijn naam is Desire en ik zoek een quiltgroep voor mijn moeder. Zij heeft geen ervaring. Wel heel veel op het gebied van naaien en ander handwerk. Ze woont in Maastricht en heeft geen auto. Weet u misschien iets? Alvast bedankt. Groetjes!